Značka Mercedes má skutečně bohaté portfolio. Mnohem rozsáhlejší než konkurenční firmy. Mezi elektrické skvosty patří model EQA. Tento typ pohonu je u všech automobilek poměrně žhavé téma. Každá se snaží přijít s co možná nejvyšším číslem dojezdu a nejnižším počtem minut, které strávíme u nabíjecí stanice. Pojďme se podívat na to, jak si stojí SUV s názvem EQA.
EQA se stalo symbolem elektřiny pro značku Mercedes. Ano, firma sice nabízí i známější výtvory s alternativním pohonem, tohle SUV ale lidi chytne za srdce. Působí elegantně, důstojně, a hlavně jako auto, které se nestydí za elektřinu. Výrobcům se povedlo přijít se strojem, který poslouží všem manažerům, rodinám a párům. Zvenku uhlazená krása, uvnitř pohodlí a až ledově chladný luxus. Mnohdy se stává, že právě kabina nebývá u elektromobilů moc útulná. Zde všechno kupodivu krásně hraje dohromady.
Design
Firma Mercedes potřebovala u svého stroje EQA vyzdvihnout převážně praktičnost a ekologičnost. Přesto ale automobil působí jako designový unikát. Němci si zkrátka umí vyhrát s detaily, které tvoří převážnou část úspěchu jejich vozidel. Přední část si drží velice jednoduchého motta: „Méně je někdy více.“ Díky tomu se nám hned napoprvé naskytne pohled na jednoduchou masku s trojcípou hvězdou ve středu. LED světlomety jsou propojeny lištou.
Po stranách zdobí karoserii kola s hustým paprskováním. Výrobci krásně zakomponovali do celkového vzhledu ochranné kryty po celé délce. Práce s liniemi firmě jde a z profilu nám to všem dokazuje. Zadní strana se drží stejné filozofie jako ta přední. Poměrně veliký spoiler zastřešuje Jednoduché LED světlomety a lesklý práh dveří kufru. Design zkrátka reprezentuje odvětví, které by mohl Mercedes přednášet na univerzitách.
Interiér se opět stává třešničkou na tomto chladném, elektrickém dortu. Veliký volant v kůži, sada pěti pověstných větráků, obrazovky infotainmentu a řídícího panelu spojené v jednu. Náladu si nastavíme pomocí ambientního osvětlení. Tento tah se Mercedesu povedl. Sedačky se pak postarají o naše záda s maximální péčí, a to i pomocí bederních opěrek. Skvělá práce.
Dojezd
Elektromotor by měl podle všeho vyprodukovat až 140 kW výkonu a 375 Nm krouticího momentu. Naprosto postačující a převyšující standard. V ideálních podmínkách urazí EQA cca 429 km. Všichni ale víme, jaké faktory hrají roli. Počasí, klimatizace…
Verdikt
EQA startuje na částce 1,33 milionu korun. Na elektromobil od značky Mercedes je to velice příznivá cena.
Echm echm….. ja uz mam nekolik let NIssan leaf 160kw a letos porizuji Amperu e+ 150kw, predvadecka s mesic starou baterii za 600 tkc bez DPH a ty nemaji tak odflakuty design. Muzeme mi nekdo vysvetlit proc bych si mel koupit tuhle hruzu s mikromotorkem z deutscheissu? (pro pozery: mohu si koupit i I-pace). Asi mozna proto,ze omezenc nic jineho nezna.