BMW nemá cenu představovat. Tuzemský výrobce tolik populárních aut si pro nás připravil žhavou novinku, která už teď nenechá trh spát. M8 disponuje nemalým množstvím koní, a ještě vyšším krouticím momentem, než jsme byli doposud zvyklí. Tvar coupé propůjčuje tomuto modelu elegantní vzhled, který se mísí s agresivně sportovním vzezřením. Skvělá práce.
Modelová řada 8 se těší po světě nevídané oblibě. Nesmí chybět v žádné pořádné garáži slavných celebrit. Modely M jsou představiteli té nejtvrdší a nejagresivnější filozofie značky BMW. Rychlost a výkon by mohly vydat za samostatnou kapitolu. Dynamika jízdy se stala synonymem zážitků a adrenalinu. Za volantem se zkrátka nudit nebudeme. Tím si můžeme být naprosto jistí. Asistenční systémy jsou samozřejmostí. Skvělé je ovšem to, že jdou vypnout.
Video BMW M8 Competition Gran Coupé je tady! 🔥
— BMW Česká republika (@BMWCZ) June 4, 2020
Na stovku vystřelí za 3,2 vteřiny. Po nastartování vám naběhne husí kůže. Předjíždění bude otázkou okamžiku. A 300km/h… to není skutečně žádná hranice! 💪#BMW #M8 #M8Competition #bmwlove #GranCoupe pic.twitter.com/9yDt1wYeBm
Design
Nízké, sportovní. Žádný jiný faktor u modelu M8 nenajdeme. Výrobci se vynasnažili, aby byl první dojem z tohoto vozu nezapomenutelný a věřme tomu, že se jim to povedlo. Dosáhli svého cíle i volbou barvy. BMW nejvíce propaguje speciální lak Daytona Beach Blue. Svou jasností nás dokáže okamžitě uchvátit. Nemějme ale žádný strach. Pokud nejsme fanoušci modré, paleta je dostatečně široká.
Předek auta je plně v režii ledvinek tolik typických pro BMW. U tohoto sportovního coupé se ale návrháři přidrželi staré klasiky. Bylo by přeci jen trochu bizarní, kdyby se na masce chladiče objevily ony pověstné „bobří zuby“, které se dostaly na většinu nových limuzín i SUV. Nárazník se vyznačuje dokonalou ostrostí a tím dává jasně najevo, o jaký typ závodníka tady půjde.
Z boku oceníme vzhled kol. Jednoduchý hvězdicový tvar nechává plně vyniknout rudé brzdy. Velikost 20 palců je naprosto dostačující. Ovladatelnost je kupodivu skvělá. Zadní část se může pochlubit karbonovým nárazníkem s koncovkami výfuků. Společně s tenkým spoilerem je nám jasné jediné. Okruh dostane pořádně „nařezáno“.
Interiér nás okouzlí svým luxusem. U sportovního vozu bychom rozhodně čekalo mnohem více karbonu. U M8 tomu tak ovšem není. Díky této volbě máme k dispozici skvělou kombinaci sportovnosti a pohodlí v našem oblíbeném koženém prostředí.
Motor
M8 Competition. Zážehový vidlicový 8válec s výkonem až 625 koní. Krouticí moment 750 Nm. Klasické coupé dostalo výkon 600 koní a stejný počet Nm, jako Competition. Konečně M850i xDrive coupé. Jako jediné působí největším business dojmem. Nabízí 530 koní.
Verdikt
3,5 milionu korun v základu je skutečně hodně peněz. Pokud se nám ale zadaří a dostaneme možnost si v tomto BMW sjet, pochopíme, že cena odpovídá zážitkům.