Nová Kia Rio, jeden z nejpraktičtějších hatchbacků, jaké si můžeme za rozumnou cenu dopřát. Změnilo se něco? Kia nám nedopřála příliš mnoho změn oproti předešlé verzi. Stále zůstává pravdou, že se bavíme o velice krásném a praktickém automobilu. Jediné mínus je možná to, že jsme čekali od novinky trochu více. Pojďme se podívat, co si pro nás výrobci připravili.
Kromě exteriéru se dneska podíváme i na kabinu, ve které se prakticky nic nezměnilo. Stále je vysoce praktická a vesměs vzhledově zdařilá. Přestože před námi stojí hatchback, praktičnost je na poměrně dobré úrovni. I když kufr není nijak závratně veliký, ergonomie nám zajišťuje pěknou dostupnost. Zadní sedačky nepůsobí nijak stísněně, naopak, hravě zvládneme i delší cesty. Kia navíc nabízí i model GT Line, který je daleko více závodní.
2022 Kia Rio is a solid, affordable subcompact https://t.co/PgjaRT6Eo6
— CNET (@CNET) November 4, 2021
Design
Kia postavila velice slušnou kapotu. Z některých úhlů máme pocit, že se díváme za závodní hatchback, obecně ale vypadá Rio jako business automobil. Vděčíme za to převážně přední části, která působí velmi uhlazeně. Gril se zúžil, LED světla roztáhla a nárazník zmohutněl. Sací otvory jsou větší, chlazení se tudíž posunulo na vyšší úroveň, stejně jako zkrocení odporu vzduchu.
Z profilu opět moc změn nepřišlo. Kola o velikosti 15 palců, nebo 16 palců ale dostala překrásný design. Klasický hvězdicový tvar přibral na ostrosti. Rio se navíc může chlubit vskutku širokou paletou barev. Modrá metalíza, která je za tučný příplatek, je automobilkou propagována nejvíce. K zahození ale není ani žlutá, nebo bílá.
Interiér překvapivě působí silně sportovním dojmem. Veliký volant nám zajišťuje pohodlnou manipulaci, pedály se zbarvily do chromu. Palubní deska se může pochlubit 8palcovou obrazovkou infotainmentu s jasnými a ostrými barvami. Kufr pak disponuje kapacitou až 300 litrů. Není to mnoho, ale velký nákup uvezeme.
Technologie
Kia si, stejně jako plno jiných automobilek, zakládá na bezpečnosti. Žádné technologie ale nejsou nové. Všechny už známe. Asistent pro držení se v pruhu, nouzové brzdění, adaptivní tempomat, ukazatel rychlostních limitů.
Motor
Kia nám dává možnost se rozhodnout pro sportovnost nebo hospodárnost. Tu zajišťuje výkon 84 a 100 koní, výkonnostně je ale nesilnějších 120 koní.
Verdikt
Přestože jsme se nedočkali nijak závratných novinek a Kia vlastně pouze doladila nedostatky předešlého modelu, je potřeba říci, že za 335 000 korun v základu najdeme jen málo lepších variant.