CFMOTO, firma se sídlem v Číně, nabízí ve svých katalozích vcelku horkou novinku. 800 MT Touring, model Adventure, který má co nabídnout. Od prvního pohledu je jasné, že výkon nebude dělat této mašině problém, a že vzhled je zásadním faktorem pro firmu CFMOTO. Všechny klíčové vlastnosti tvoří společně s designem nezaměnitelný a naprosto ojedinělý motocykl.
Nebudeme si nic nalhávat, každá firma se umí vychválit nejlépe sama a CFMOTO není výjimkou. Svůj model 800 MT označuje za stroj, díky kterému se dostaneme i do těch nejzapadlejších koutů planety. Realita je ovšem taková, že podobných strojů najdeme na trhu pochopitelně celou řadu. Firmy jako KTM nebo BMW jsou proslulé svými Advetury, které vynikají silou i designem. Nebudeme tedy 800 MT nijak vyzdvihovat nad ostatní, objektivně se ale podíváme na věci, které nám může nabídnout.
We love a challenge here at CFMOTO UK, so we have nominated Paul Miller, our MD to put the 800MT motorcycle through its paces with a mighty 1,805-mile ride in less than 48 hours 💪
— CFMOTO UK & Ireland (@cfmotouk) September 7, 2022
📅 25th – 26th November
Please donate 👇
https://t.co/69Q0LlkiIZ pic.twitter.com/enx7Mwk1bG
Design
Po vzhledové stránce nelze této motorce nic vytknout. Výrobci si dali převážně zaležet na přední části, která se od ostatních motorek liší tvarem. Mnohdy jsou modely Adventure vyzbrojené špičatou, ostrou maskou, ne však 800 MT. Tahle mašina připomíná spíše bizona s tvrdou a masivní hlavou. Vděčíme za to tvaru světlometů a také plexisklu. Hlava řídítek je od této přední části ve vcelku úctyhodné vzdálenosti.
CFMOTO si u modelu 800 MT hodně pohrává s barvami komponentů. V základu se potkáme s kombinací modré a šedé. Tyto barvy se místy krásně doplňují, jinde si tvoří přirozený protiklad. I díky tomu působí motorka hodně dospěle. Vzhled zkrátka tvoří duši tohoto motocyklu.
Specifikace
Krásná zlatá kola dostala rozměry 17 a 19 palců. Tento 231 kg vážící stroj si pochopitelně musí zařídit solidní brzdy. O to starají kotouče 320 mm a 260 mm J.Juan. palivová nádrž na 19 litrů nás na holičkách nenechá. Motorka perfektně pruží. Vděčíme za to přední nastavitelné vidlici KYB se zdvihem až 160 mm. Zadní nastavitelný KYB monoshock disponuje zdvihem 150 mm.
Motor
O výkon 67 kW a 75 Nm krouticího momentu se stará čtyřtaktní řadový dvouválec chlazený kapalinou. Objem tohoto mazlíka, jak název modelu napovídá, je necelých 800 cc. Tenhle krasavec se dokáže pořádně odvázat.
Verdikt
Ovladatelnost na jedničku. Přesně takhle očekáváme, že se bude cesťák chovat. Cena 276 000 korun je více než příznivá. Spolehlivost motoru dokonalá. Jestli se firma CFMOTO inspirovala firmou KTM, kterou je téměř z poloviny vlastněná, nevíme. Jasné ale je, že 800 MT Touring i Sport jsou téměř bezchybné stroje.