U firmy KTM prakticky nenarazíme na špatný model, přestože si s podobnými posměšky užila svoje. Super Duke GT ale dokáže učarovat i odpůrcům. Neskutečně vyzbrojená motorka, která je primárně postavená na zdolávání dlouhých a náročných tras. Dvouválec s masivním výkonem nám ale dovolí mnohem více než se jen držet ve svém pruhu na dálnici.
Sama firma KTM svůj robustní stroj označuje za „balistickou střelu“. Odkazuje tak na možnosti, který nám tento tvrďácký motocykl může nabídnout. Podle jeho siluety bychom tipovali jeho původ v klasickém cesťáku. Pokud se přiblížíme, odhalíme smysl pro detail, který KTM má. Výrobci si dali pořádně záležet na vzhledu, který musí na první pohled hlásat: „odvezu tě kamkoli, a navíc spolu zažijeme pořádnou porci adrenalinu.“ Pojďme se tento rakouský výtvor podívat zblízka.
You’re up early, you’re on your KTM 1290 SUPER DUKE GT and the world is your oyster. Where do you head for the next two days? Read more about this Grand Tourer at https://t.co/fUer0e3mE3#KTM #ReadyToRace pic.twitter.com/p8U5VyndIa
— KTM UK Official (@KTM_UK) April 9, 2022
Design
Zaměřme si v prví řadě na vzhled, který hraje u naší KTM první housle, hned po spolehlivém a výkonem motoru. Typická oranžová barva se mísí s černou a šedou. Designéři si dali záležet, aby barvy pasovaly do odvážných a ostrých tvarů karoserie. Přední světlomet dominuje celkovému pohledu společně s poměrně velikým plexisklem. Vysoká řídítka jsou vybavena krytkami rukou.
Kolem motoru vystupuje do popředí oranžová část rámu, která krásně zapadá do polohy a tvaru sedla. To se od země dostalo na vzdálenost 835 mm. Jízdní pozice je ta příjemně vzpřímená. Nakonec nás rozhodně zaujmou kola, která byla speciálně navržená tak, aby ušetřila hmotnost. To se podařilo a to o 1 kg. Navíc třeba říct, že pět paprsků vypadá fantasticky a jednoduše.
Technologie
KTM 1290 Super Duke GT je technologiemi hodně překypující mašina. Vyhřívané rukojeti jsou pouze začátek. Řídítka nabízí kompletní ovládání pro všechny funkce a sama jdou nastavit do několika poloh. 7palcový přístrojový panel je ostrý a krásně přehledný. Brzdy dorazily od značky Brembo. Kotouče disponují velikostí 320 mm a 240 mm.
Motor
Kapalinou chlazený dvouválec nabízí kromě skvělého vzhledu také výkon 129 kW (175 koní) a točivý moment 141 Nm. Díky tomu můžeme říct, že na jízdu na této mašině hned tak nezapomeneme.
Verdikt
Extrémně povedený, spolehlivý stroj, který startuje na částce cca 500 000 korun. Půl milionu za motorku je sice hodně peněz, zážitků bude ale ještě více.