Motorka, která se jednoduše povedla. Mluvíme tady sice o Číně, přesto je design hodně říznutý Itálií. Funkčnost CL-X je zkrátka dokonalá. Podvozek na jedničku, jízdní pozice pohodlná, krása patrná už na první pohled. Výrobci si dali práci i s tím, aby motocykl vyhovoval skutečně každému. Zvolili velice povedenou a ozkoušenou cestu.
Abychom hned ze začátku pochopili preciznost, s jakou je rodina CL-X postavená, musíme vědět, že téměř 50 % firmy CFMOTO vlastní společnost KTM. Tvůrce těch nejvíce ikonických oranžových ďáblů na světě. Pod taktovkou zkušených designérů tak vznikl scrambler, kterého si okamžitě zamilovala široká část motocyklového světa. Unešený byl dokonce i Pepa Sršeň, kterého, jak známo, nenadchne všechno. Nová 700CL-X se vyznačuje perfektní ovladatelností, skvělým designem a propracovanými technickými prvky.
CFMoto 700CL-X
— ScooterCraft Global (@ScootercraftG) June 14, 2022
–#CFMoto #700CLX #CFMoto700CLX #CFMoto700 pic.twitter.com/KXi1F03e69
Design
Vzhled motorky je vskutku ojedinělý. Nikdo by nečekal, že se může stroj designem posunout tak moc vpřed. Je známo, že se u kreslířského prkna objevil návrhář, který kdysi pracoval pro MV Agusta. Tato značka patří mezi nejvíce sexy, jaké jsou motorkářům známé. Cl-X sází na ostré tvary z kvalitních materiálů. Žádný plast a hodně plechu. Přesto se hmotnost plně natankovaného stroje drží lehce pod 200 kg, což je velice sympatická hodnota, se kterou se dá hezky pracovat.
Zatáčky projíždíme na „Pirellkách“, kola 18 a 17 palců. Perfektně hrubý vzor umí motocykl udržet krásně stabilním. Výrobci si rovněž pohráli s „customizací“. Velké X najdeme na blatníku, světle, nádrži, motoru. Všechno značí, že 700CL-X může být doladěná přesně podle našeho gusta. Skvělý nápad, protože nejhezčí je taková motorka, která se líbí nám. Jízdní poloha je díky ergonomice a těžišti opravdu uvolněná. I delší cestování je tak radost.
Musíme hodně vychválit podvozek. České silnice nemají šanci. I přes ty největší výmoly máme pocit, že bychom mohli za řídítky vyšívat. Jasnou dominantou je tedy odpružení. Japonské nastavitelné vidlice KYB fungují skvěle. Pro brzdy si výrobci sáhli do Španělska. Systém J.Juan je léty prověřená klasika.
Motor
Kapalinou chlazený dvouválec DOHC čtyřtakt o objemu 693 cc je skutečné zvíře. Je velice přesný a pohotový. Elektronicky ovládaný plyn stačí lehce popustit a hned se projeví 68 Nm krouticího momentu. Síla 74 koní je ideální.
Verdikt
Najděme 176 000 korun a můžeme si plácnout. Za stroj, který toho dokáže neskutečně moc, je to nádherná cena.