Propůjčilo si plno od svého mladšího sourozence ve stylu sedan. Tohle SUV, které září elektřinou, má rozhodně světu co předvést. Na první pohled je jasné, že EQS dostalo trochu vyšší stavbu a stalo se z něj SUV. I tak ale nabízí tento kousek pěknou porci nových technologií a samozřejmě výhod, které bychom od rodinného auta čekali. Tady Mercedes zazářil.
Kromě rychlého dobíjení se rapidně zvedl dojezd, který je stále u elektromobilů alfou i omegou. Tady se automobilky předhánějí stejně odhodlaně, jako se stát snaží posílit dobíjecí stanice. Nové SUV vyniká svým zevnějškem, který byl fantasticky navržen. Všechno je ovšem marginální proti interiéru. Do kabiny se okamžitě zamilujeme. Kvalitní materiály, abnormální pohodlí, a hlavně technické vymoženosti budoucnosti. Za co budou ovšem lidé Mercedesu vděční nejvíce, je úložný prostor. Ten se u nového SUV představil v opravdu velikém stylu.
Design
Vzhled se inspiroval od svého sedanového sourozence markantním dílem. SUV je prakticky EQS, jen zvednuté nahoru. Předek disponuje krásným černým grilem, který je prošpikovaný trojcípými hvězdami. Uprostřed se předvádí obří znak Mercedesu. LED světla jsou spojena tenkou světelnou lištou. Nárazník ukrývá průduchy po každé straně, protože aerodynamika je základ úspěchu.
Rozvor kol je identický s modelem EQS. Přesto je SUV nečekaně o celých 9 cm kratší. O to více ovšem nabralo do výšky (20 cm). Nástupní lišty jsou pochopitelně za příplatek, podle automobilky ale šetří energii během jízdy. Investice se tedy pravděpodobně vyplatí. Zadní část je stejně minimalistická, jako u nižšího modelu. Dva LED světlomety spojené lištou, znak Mercedes, drobný spoiler a v neposlední řadě nárazník, který ukazuje dvě falešné koncovky výfuku. Inu, asi to padne do celé filozofie designu.
Kabina
Interiér se více méně shoduje s prvním modelem EQS. Celá palubní deska je de facto jedna veliká obrazovka infotainmentu. Dokonale ostrá, extrémně responzivní. Když sklopíme sedačky, dostaneme k dispozici prostor o objemu 2100 litrů. V tomto SUV už něco málo uvezeme.
Výkon
Dvě varianty, ve kterých se EQS SUV nabízí. Jeden motor, náhon na zadní a síla 360 koní a 568 Nm krouticího momentu. Další možností jsou dva motory (jeden vepředu, jeden vzadu), která dohromady postaví do pozoru 544 koní a 858 Nm. Z 0 na 100 se dostane za 4,7 s. To už je slušný výkon. Hmotnost se ovšem vyšplhala na 2,7 tuny v průměru. Dojezd ale dosáhl hodnoty 660 km. To už je znát.
Cena se bude pohybovat kolem 3,1 milionu korun. Pokud má někdo drobné po kapsách a chová lásku k elektřině, tohle SUV bude šťastnou volbou.