Suzuki vyslalo do světa nový model svého populárního stroje Jimny. Tahle krabice se ukázala jako velice kompaktní a tvrdý automobil. Na exteriéru výrobci skutečně nešetřili. Hranaté tvary a tvrdé linie dotváří duši modelu Jimny, která vyloženě touží po dobrodružství. S tímhle terénním vozem, který dostal průměrnou porci koní a nové technologie, se podíváme až za hranice nemožného.
V roce 1970 se světu poprvé představil automobil se svou typicky hranatou siluetou. Od té doby výroba neustala a nejnovější model má tak za sebou pěkně rozvětvený rodinný strom. Druhá generace přišla na trh v roce 1981 a do třetice se Jimny přebrousil v roce 1998. Z posledního modelu se čerpá dodnes. Mezi odborníky je tohle terénní auto považováno za špičku inženýrství firmy Suzuki v oblasti systému 4WD. Prodej rozhodně nestagnuje, a tak můžeme doufat, že na současnou DNA navážou další potomci.
Design do divočiny
Přestože auto dostalo do vínku hranaté mohutné tvary, nejedná se o přerostlou obludu. Na délku Jimny měří 3,65 m a do šířky zabere vzdálenost 1,65 m. Výška 1,7 m také není přehnaná hodnota. Tahle japonská krása je určená pro nesjízdné terény. Špína a výmoly jí zkrátka svědčí. Hranaté nárazníky a bytelné ochranné kryty po stranách nám dovolí se v přírodě pustit o krok dále. Nemusíme se tak bát toho, že Jimnyho nějak zvlášť poškodíme.
Hranatá kapota má své plusy i mínusy. Odpor vzduchu je znát a jde ruku v ruce se spotřebou. Naštěstí není Jimny stavěný pro rychlé cesty na dálnicích. Maximální rychlost je omezená na 145 km/h. Střecha se chlubí postranním žlábkem, který nám zaručí suchou hlavu při vystupování. Výhled kolem nás je díky hranatým tvarům na docela jiné úrovni. Během jízdy máme perfektní přehled, kde končí kapota a můžeme se tak s jistotou pustit do kdejakých úzkých uliček a cestiček.
Interiér vznikl pod taktovkou úspornosti a užitkovosti. Praktický a svým způsobem i pohodlný. Jak nákladní, tak cestovní verze Jimnyho mají přední část stejnou. Palubní deska je rovná, volant veliký a spolujezdec má možnost využít úchyt, pokud bychom sjeli na lesní cestu. V cestovní verzi se 4 místy k sezení je život jednodušší, pro pasažéry ovšem ne pohodlnější. Zadní sedačky jsou skutečně vyrobeny pouze pro nouzové použití. Sklopíme-li je, odmění nás Jimny prostorem až 863 l.
Motor do lesa
Všechny verze disponují benzínem o objemu 1,5 litru. Výkon se vyšplhal na „drastických“ 101 koní. Rychlost si se Suzuki Jimny do oka skutečně nepadla. Krouticí moment se zde dostal na hodnotu 130 Nm. Z 0 na 100 za 12,5 s. Inu, raději jeďme do pustiny. Ta Suzuki vyhovuje.
Mezi další výhody patří bezpečnost. Ta je u firmy Suzuki na vysoké úrovni a Jimny čerpal plnými doušky. Systém nouzového brždění, automatické přepínání dálkových světel, systém rozpoznávání únavy řidiče nebo systém rozpoznávání dopravních značek. Zkrátka bezpečnostní ráj. Cena nového kusu, na který se mnohdy i rok čeká, startuje na částce 540 000 korun. Dostat se můžeme ale, podle výbavy, až na 1 000 000 korun a více. Záleží na nás a našich preferencích. Výsledek ovšem zůstává neměnný. Skvělé auto, se kterým si užijeme mnoho zábavy. Ideální parťák při útěku do divočiny.