Rok 2022 přinese jednu limitovanou edici, na kterou už se třese nejeden motorkář. Pouhých 100 exemplářů firmy KTM bude zdobit silnice. Spíše než ty, by ovšem tento stroj uvítal závodní okruh. RC 8C má duši závodníka a tomu odpovídá i porce koní, která bije v obřím motoru. Pouze opravdoví profíci dokážou zkrotit bestii, které říká aerodynamika pane.
KTM, rakouská firma, přišla do roku 2022 s naprosto revoluční novinkou. Lehoučký závodní stroj RC 8C reprezentuje to nejlepší, co firma o motocyklech ví. Nápad byl jasný. Vyrobit mašinu, která nebude mít technicky ani váhově konkurenci. Posouzení je na každém z nás, fakta jsou ovšem nezvratná. 100 kusů této krásky vyniká jak ve volbě materiálů, tak ve výkonu, který jim byl vdechnut. Na trati se nám bude legendární oranžová barva jevit pouze jako šmouha na asfaltu.
Oranžová, barva úspěchu
Od prvního pohledu se motocykl liší od zbytku konkurence. Jeho lehký a vzdušný vzhled napovídá, že na okruhu se nebudeme trápit s přebytečnými kily. Nejatraktivnějším prvkem jsou přední karbonová křidýlka, která se snaží udržet KTM při vysokých rychlostech u země. Navíc podporují už tak sportovní vzhled.
KTM si pro podvozek vybrala za společníka firmu Krämer Motorcycles. Společně ručně postavili základ, který si přímo říká o závodní okruh. Další složkou úspěchu je rám. Aby poskytoval motorce potřebnou tuhost a přesnost, sáhli výrobci po chrom-molybdenové oceli, se kterou už mají bohaté zkušenosti. Díky těmto proměnným váží KTM pouhých 140 kg. To je i na závodní střelu lehká podvýživa.
RC 8C disponuje nemalým množstvím prémiových komponentů. Mezi ty patří kovaná kola o velikosti 17 palců, brzdy Brembo, pneumatiky Pirelli Diablo nebo hlavní brzdový válec. Všechny tyto špičkové záležitosti mají za úkol dohnat motocykl do cílové rovinky v co nejkratším čase a co možná nejbezpečněji. Posed je velice závodní a maximálně limituje odpor vzduchu. O veškerém dění mámě během jízdy přehled na 5palcovém TFT displeji. Ten v sobě ukrývá i zabudovanou GPS.
Motor
Lehoučký a vysoce výkonný motor LC8c o objemu 889 cc dokáže nahnat do řetězu sílu až 128 koní. Společně s krouticím momentem 101 Nm a hmotností 140 kg jde o naprostou šílenost. Motor v sobě schovává kované písty a je chlazený obřím airboxem v přední masce. Nápor vzduchu je přeci ve vysokých rychlostech abnormální.
Cena za první místo se vyšplhala na 906 000 korun. Vzhledem k plánovanému množství a dokonalé kvalitě se tady bavíme o almužně.