Elektřina jasně dominuje automobilovému průmyslu a bylo jen otázkou času, kdy bude mít tuto alternativu i matador těžké váhy, Hummer. Pick-up nebo SUV, tohle zvíře bude oplývat neuvěřitelnou spoustou koní a rovněž hmotnosti. GMC Hummer EV je prvním super těžkým elektrickým autem vůbec. Exteriér dostal velice masivní masku, interiér pak neobyčejný luxus.
Jestliže někdo nevěřil tomu, že lidstvo může vyrobit supertruck na elektřinu, musí teď zírat s pusou dokořán otevřenou. EV sdílí se svým předchůdcem lehce podobné proporce, ale jinak jde o docela jinou písničku. Věřme ale tomu, že i tento model by dokázal s klidem následovat tank. Exteriér se posunul více do budoucnosti a už tolik nepřipomíná tvrdou vojenskou techniku. Interiér už není dělaný do války, ale na pohodové ježdění pro ty, kteří rádi luxus. Podstatu ale Hummer neztratil. Stále disponuje obrovskou silou, o které se kdekomu nesnilo.
Masivní vzhled
EV byl postaven tak, abychom mohli zdolat i ten nejtvrdší terén. 5,5 m dlouhé a 2,4 m široké auto, které váží přes 4,11 tuny. Masivní předek s obřími LED světly, která nesou nápis Hummer. Celý podvozek je pokrytý ocelovým plátem, který chrání baterie, a vystupuje až pod již zmíněné přední světlomety. Z boku okamžitě poznáme, že Hummer nejede na žádných kolečkách od skútru, ale na pořádných 35palcových masivech.
U modelu Pick-up oceníme otevírání zadní části. Víme, že třeba Ford F-150 nabízí pro snadnější nastupování vysouvací stupínek. EV má zadní dveře řešené tak, že jsou pár tahy poskládat do vcelku ucházejícího schodu. To nám napomůže při nakládání i vykládání. Nezapomeňme ani na možnost odejmout střešní prosklené panely. Hummer pak získá neobyčejnou otevřenost a pocit veliké množství prostoru.
Interiér je skutečná lahůdka. Všechno, co je nám známo, je převedeno do větší podoby. Volant nabývá téměř stejných rozměrů jako kola, 13,4palcová obrazovka nabízí fantasticky ostrý obraz je dokonale přehledná. Ocenit musíme tvrdá ovládací tlačítka, protože v divočině nemáme čas prstem cestovat po dotykových panelech. Hummer je vybaven zvukovým systémem Bose, který patří mezi ty nejlepší. 14 reproduktorů se dokážou postarat i o menší diskotéku.
Síla vojenské techniky
Jak sama firma napsala: „Hummer EV není rychlý, ale super rychlý.“ Podle všeho to tak skutečně bude. Auto má celkem tři elektromotory. Výkon je Pick-upu o něco vyšší než u SUV. Celkem 1000 koňských sil a 15 640 Nm krouticího momentu. Tohle nejsou čísla pro normální užívání. Tohle jsou čísla do války. Pokud s tímhle autem vyrazíme do přírody, bude se nás bát. Očekávaný dojezd je podle firmy 560 km na jedno nabití. Nádherný výsledek.
Po světě už se tento stroj prohání. Cena první verze, která je už dávno rozprodaná, se pohybuje kolem 2,5 milionu korun. Další modely by měly cenově této první verzi odpovídat.