Model 2022 této věhlasné motorky se nese v duchu retro podoby, která se nám za ty roky vryla do paměti. Z900RS je navíc extrémně silný stroj. Řadový čtyřválec umí udělat s motorkou opravdové divy. Vysoký posed, příjemný úhel řízení a masivní výkon. Tohle retro nás nepřestane bavit ani v moderní době. Na silnici na nás s Z900RS čeká nespočet zážitků.
Pro úplnost, Kawasaki vyrábí rovněž stroj Z900, který je o něco málo silnější, ale jeho design otevírá zcela jinou, moderní kapitolu. RS oproti tomu odkazuje na 70. léta, kdy po světě vypukl nebývalý zájem o takovéto tvary motorek. Středně vysoký posed, akorát velká řídítka a skvělá ovladatelnost. Provozovat v dnešní době skutečné retro motocykly je sice krásné, ale pro uspěchanou dobu ne příliš výhodné. Kawasaki na to proto reaguje modelem RS, který má sice všechny moderní technologie, ale zachovává si ducha historie.
Klasický vzhled
Nová verze Z900RS přejímá všechny tvary, na které jsme byli u jejích předchůdců zvyklí. Výrobci ovšem dokázali skloubit neodmyslitelnou DNA modelů ze 70. let s naprosto unikátními novými technologiemi, kterými musí být japonský výrobek zákonitě nabitý. Mluvíme tady například o kontrole trakce, nastavitelném podvozku a LED světlech.
RS 2022 přichází se svou ikonickou Candytone Blue barvou, která je zkombinovaná se zlatým pruhem. Výsledek je naprosto unikátní. Posed na Kawasaki je velmi pohodlný. Výška sedla, 0,835 m. Na této motorce zvládneme i opravdu dlouhé jízdy. 17palcová kola odkazují svým „výpletem“ na dávnou tradici. Díky nim a hmotnosti 215 kg je Z900RS úžasně ovladatelná a stabilní.
Podívejme se rovněž na brzdový systém, protože ten je vše, jen ne retro. Přední, 300 mm radiální monoblokové třmeny odvádí svou práci stejně dobře, jako zadní 250 mm kotouč. Na nezpevněných terénech si budeme rozhodně vychvalovat také odpružení. Horizontální Back-link, skvělá volba.
Retro síla
Už podle výfukového systému poznáme, že pod sedlem pracuje řadový, kapalinou chlazený čtyřválec, o objemu 948 cc. Tady název 900 lehce mate. Výkon tohoto motoru se vyšplhal až na 111 koní a krouticí moment na 99 Nm. Ze 17 litrové nádrže se nám na 100 km ztratí 5,2 litru paliva, což je přijatelná spotřeba.
Kawasaki Z900RS ročník 2022 přichází na trh s cenovkou 315 000 korun. Nutno dodat, že v tomto případě cena naprosto odpovídá tomu, co se nám dostane do rukou.