Obří auta zevnitř i zvenku? Na to si zvykli zejména obyvatelé Severní Ameriky. Jenomže i v Evropě je novým trendem vlastnit tato velká vozidla a chlubit se s nimi na všemožných typech silnic. Toyota o všem samozřejmě moc dobře ví, proto vyslala na „starý kontinent“ hybrid s názvem Highlander.
Na co se to vlastně koukáme? Jde o prvotřídní řadu SUV od japonské značky Toyota, která pochopila, že chce-li expandovat na americký trh, musí začít vyrábět auta v mohutnějších verzích. Pro nás Evropany je provozování masivních trucků o něco náročnější kvůli cenám pohonných hmot. Přeci jen, galon benzínu stojí jiné peníze v USA a u nás. Při současném nárůstu cen by se mohlo zdát, že hybrid bude tou správnou volbou. Nenechme se ale zmást, i přes svůj zelený zevnějšek „žere“ Highlander 7,1 litru na 100 km. Je to přeci jen pořádný kus železa.
Dlouhé a prostorné
Už na první pohled nás překvapí, jak je tohle SUV velké. Na délku měří téměř 5 m a do šířky zabere 1,93 m. Vzhledem k faktu, že se nám do rukou dostane 7 míst k sezení, je délka vcelku pochopitelná. Zvenku jde o opravdu vydařený kousek. Maska chladiče je skutečně „obří“ a krásně na ní vynikne znak Toyoty v modrém poli. Přestože je předek tak nepřehlédnutelný, ve výhledu z místa řidiče nám nic nebrání. Zadní část auta je opět dokonale navržená, až na nárazník, který působí na Toyotu docela levně. Kola o velikosti 20 palců s krásným paprskováním jsou automatickou součástí výbavy.
Interiér potěší každého, kde rád veliké věci a zároveň nemusí přeplácané prostředí. Na co se podíváme, to přibralo na rozměrech. Volant, palubní deska, řadicí páka. Sedadla z kůže jsou nadmíru pohodlná. Všechny materiály působí prémiově a stabilně. Nikde se nic neviklá a navíc máme pocit naprostého bezpečí. Bezpečnost je nejen v Japonsku důležité téma. Automaticky tak Higlander nabízí parkovací senzory, systém upozornění na opuštění jízdního pruhu i VSC (Vehicle Stability Control). Kufr nabízí jen menší množství kapacity (241 l) kvůli třetí řadě sedadel. Ta se dá ovšem sklopit.
Výkon a motor
Pro všechny výbavy máme jen jednu možnost. 2,5litrový motor v benzínu v kombinaci s elektromotorem. Výkon tak činí 190 koňských sil a krouticí moment 239 Nm. Emise se tu dostaly na hodnotu 160 g/km. Rychlost je rovněž uspokojivá. 180 km/h je přeci jen víc, než si můžeme na českých silnicích dovolit. Zrychlení z 0 na 100 za 8,3s. Na kolik nás Highlander vyjde? Cena se pohybuje od 1,4 milionu korun až do 1,8 milionu korun. Je to hodně peněz, ale praktické je tohle auto hodně.