Krásný zvuk, krásné svezení. Jaguar F-Pace se dostal na silnice už před 7 lety a mnohými je považován za přímo dokonalé SUV. Není divu, má parádní vlastnosti i výkon, jenomže svět se s přibývajícími pravidly o udržitelnosti a šetrnosti k přírodě přiklání spíše k elektromobilitě. Jak to vyřešila tahle britská značka? Jednoduše udělala z F-Pace hybrid.
Přestože se současná světová situace na elektromobilech ještě podepíše, vycházejme zatím ze zavedených norem a pravidel. Elektromotory jsou na vzestupu. Dojezdy se prodlužují, dobíjecí stanice staví a lidé kupují. Automobilkám zatím přeje zlatá éra, kdy se lidé už nebojí sáhnout po jejích strojích, které jezdí na všechno jiné než fosilní paliva. Přesto je stále před tímto historickým mezníkem hodně práce a to především v ceně. Přestože by si někteří elektromobil rádi koupili, protože například do města je to ideální, cena je pokaždé odradí a právem.
Jaguar není výjimkou. U této značky je ovšem vysoká cena podpořená luxusem, který se nám dostane. Přeci jen britští výrobci ke svým vozům přistupují docela jinak, než kolegové z automobilek, kde se zaměřují na běžné spotřebitele. Tady se jedná o prvotřídní zpracování jak designu na motoru. Ačkoli se jedná o hybridní pohon, i tak se poctivost a pečlivý přístup do těla F-Pace podepsali.
Design je ryze britský
Možná nás na první pohled překvapí proporce tohoto SUV. Přestože je patřičně dlouhé, konkrétně 4,75 m, na výšku šplhá „pouze“ do 1,6 m. Zepředu si F-Pace zachoval vzhled rozzuřené šelmy, kterou také hrdě nosí ve znaku na masce chladiče. LED světla připomínají spíše oči kočky a nárazník se stal masivnějším. Z boku oceníme hlavně kola a rozměru 20 palců (v základu 18), která působí oproti zbytku vskutku giganticky. Zadní část je pak uhlazená a působí dojmem opravdového gentlemana.
Interiér je přesně to, za co si u značky Jaguar připlácíme. Dostaneme volant, který je nejen prakticky navržený, ale i krásný a je radost ho držet. Obrazovka infotaimentu je asi tou největší změnou. Nově máme pocit, že někdo omylem přilepil na palubní desku velký tablet. Pravdou ale je, že to vypadá nádherně a pokrokově. Obraz je navíc ostrý a vše reaguje velice rychle. Co se týče prostoru, je vidět, že je auto spíše delší, než vyšší. Pocítí to naštěstí „pouze“ zadní řada a to jen v občasných případech. Kapacita kufru? Kvůli baterii dostaneme místa poněkud méně, pouze 485 litrů.
Hybrid jede
Z 0 na 100 je Jaguar vcelku odvážný. Díky elektrickému pohonu se číslo dostalo na hodnotu 5,3s. Nejvyšší rychlost se vyšplhala na 240 km/h. Maximální výkon 404 koní a krouticí moment 640 Nm. Cena je ovšem stejně exkluzivní, jako auto samotné. Téměř 2 miliony Kč je částka, kterou opravdu jen tak někdo nemá. Jde ovšem o prémiové auto i zážitky.