Lexus je známý díky svým vozům, které posouvají laťku luxusu výš a výš. Jak už napovídá samotný název značky, v autě se budete cítit naprosto dokonale. A to ve všech směrech. Kromě jízdy zaujme model ES 300h také vybavením spojeným s poslechem hudby. Vyšší úroveň neseženete v tomto směru snad nikde.
Na první pohled nádherný sedan. Pokud se kolem něj projdeme, snad abychom si radši obuli výletové boty. Tohle auto měří 5 metrů a je to znát. Co se týče prostoru, všude je ho dost. Hybridní pohon nám zajistí stabilní spotřebu a zároveň i trochu pohladí po ekologické duši. O elektřinu se naštěstí nestaráme. Tohle auto se dobíjí samo a je to tak správně. V zásadě elektřinu využijeme tam, kde je to nejlepší, převážně popojíždění ve městě nemá šanci.
Lexus není stavěný na to, aby čistě na elektřinu lámal rekordy. Elektřina je tu od toho, aby usnadnila život spalovacímu motoru, když je to potřeba a když není zapotřebí vysokých výkonů. Pod zadními sedadly najdeme baterii, která je živená energií buďto z rekuperace nebo spalovacího motoru. Výhoda tohoto systému je i ta, že baterie není veliká a tudíž není těžká. Proto sedan váží něco kolem 1,7 tuny. Zajímavé číslo na pětimetrové auto.
Design je luxus
Zvenku se koukáme na opravdu nádherně zpracované auto. Zezadu by mohlo nedozíravým řidičům lehce připomínat BMW, ale zblízka uvidíme, že jde o plnokrevný Lexus. Kufr se otevírá naneštěstí pouze malým tlačítkem, které ani není uprostřed. Než ho najdeme, nákup nám asi vypadne z rukou. Předek je ovšem nepopíratelný originál. Maska předního chladiče je tak ikonická, že to ani více nejde. Nádherné mřížování a obří znak Lexusu udělají svoje.
Kabina je opravdu kamarád na dlouhé cesty. Sedačky jsou ultra pohodlné, volant příjemný na dotek a obrazovka maximálně veliká. Když si opřeme ruku o opěrku, která je tvořena jedním velkým masivem, hned je cesta více na klid. O čem jsme se už zmínili je akustika. Uvnitř se ocitáme v našem světě, kde nás nic zvenku neruší. Najednou zapomeneme na denní vřavu na silnici a prostě si jen užíváme jízdu. Za tohle patří Lexusu veliký palec nahoru, přestože byla tahle vlastnost vykoupena nemožností sklopit zadní sedačky.
Hybridní výkon
Pod kapotou najdeme 2,5 litrový motor, který dokáže kombinovaně vyprodukovat až 160 kW (výstupní výkon), takže nějakých 214 koní. Krouticí moment se nám tady vyšplhal na 221 Nm. Maximálně se s tímhle autem projedeme až 180 km/h, ale stavěno bylo spíše na nižší rychlosti. Takto vysoké mu ovšem také nedělají problém.
Kolik za Lexus ES 300h zaplatíme? Podle výbavy se cena pohybuje od 1,25 milionů Kč až do 1,6 milionů Kč. Je to hodně peněz, ale za auto, které tu s námi nějaký ten pátek bude.