Elon Musk a jeho firma Tesla prosperuje v automobilovém průmyslu naprosto bez problémů. Z elektromobilů se těší řidiči po celém světě a sám velký šéf automobilky doufá, že to tak půjde i dál. Model Y by mohl představovat jeden z klíčů, auto je praktické, bezpečné, silné a dravé. Zkrátka takové, jaké majitel potřebuje.
Na první pohled máme dojem, že se díváme na model 3, který byl pořádně protažený. Výška je nezanedbatelná a obecně se hodně prvků shoduje právě s předešlou verzí. Design se ovšem opět povedl, což uznají převážně lidé, kteří mají rádi futuristické prvky. Na 100 km/h se dostane opravdu mžikem oka a dobíjení baterie snad nebylo nikdy rychlejší. Skrývá nové prvky včetně vylepšeného autopilota nebo ultrazvukové senzory, které mají do duše vyryto slovo bezpečnost.
Design je Tesla
Zadní část je opravdu jednoduchá. Znak, SPZ, vysoké postavení, jednoduchá světla. Až by se zdálo, že zezadu působí auto vágně a nudně. Z boku ovšem přichází rozčarování. Masivní kola, která se z 19 palců mohou vyšplhat až na 21 palců. To už je slušná nálož a vzhledu to dodá nevídanou dávku nebezpečnosti. Zapuštěné kliky dveří jsou skvělým doplňkem, přestože si zrovna na tuto vlastnost někteří lidé déle zvykají.
Obličej Tesly nepůsobí nijak zajímavěji od předešlé verze. Lehce sportovní nádech, zkosená světla, velký znak. Nic více nepotřebujeme. Celé auto padá dopředu a to vytváří dojem toho, že se auto stále někam tlačí a stále chce někam jet. Za nás se design povedl.
Interiér je jedna velká paráda. Kromě volantu a obrazovky (15 palců) nenajdeme v kabině téměř nic. Žádná tlačítka, všechno ovládáme přes již zmíněnou obrazovku, která svou velikostí připomíná spíše slušnou televizi. Velký plus je ten, že když už se Tesla rozhodla přesunout veškeré ovládání na dotykovou obrazovku, neponechala nic náhodě. Systém je jednoduchý, rychle reaguje a operovat s ním je zkrátka radost. Všude dost místa, jak vepředu, tak vzadu. Ideální rodinné auto.
Dojezd je elektrizující
Dojezd je vskutku ideální. 514 km je nádherné číslo. Stejně působivá je i akcelerace. Z 0 na 100 za 3,7s je na rodinné auto super výkon. Hmotnost 2 tuny a objem zavazadlového prostoru až 2 158 l. Maximální rychlost se tu vyšplhala na šílených 250 km/h. Pod kapotou najdeme Dual Motor: dva motory digitálně regulují točivý moment předních a zadních kol. Na Superchargeru nabijeme auto na dojezd 214km za 15 min.
Tohle na první pohled ideální auto má jedinou mouchu a tou je cena. V Česku cenovka startuje na čísle 1 724 490 Kč. I kdyby někdo chtěl šetřit planetu tím, že si pořídí elektromobil značky Tesla, pravděpodobně na něj nebude mít. Doufejme, že se tohle někdy změní.