Kdyby se dal obrovský palác přesunout na silnice, dokonale by ho ztělesňoval sedan BMW řady 7. Parádní auto s výborným výkonem zaujme na první i druhý pohled, není však úplně zadarmo. Stojí za bezmála 2,5 milionu korun?
Pod kapotou je nově vyvinutý osmiválec, standardní pohon xDrive, to znamená jediné. Tenhle obří sedan zaujme daleko širší paletu zákazníků. Potenciální zájemci budou pravděpodobně toužit po luxusu, prostoru, výkonu, ale hlavně po tom pocitu, že když někam přijedou, všichni o nich vědí. Nenápadné tohle dlouhé auto totiž rozhodně není. Ideální pro ty, kteří se chtějí trochu předvést.
Zvenku tvrďák
Do délky sedmička zabere 5 120mm a do šířky 1 902mm. Vysoká je 1 467mm. Váží cca 2,1 tuny, ale na první pohled bychom tipovali těch tun tak 5. Po téměř celé délce se na boku táhne stříbrný pruh, který jen dodává pocit majestátnosti. Společně s masivním předkem máme díky tomuto pruhu malinko pocit, že se z boku koukáme na takový menší Roll-Royce. Zadní část se auta se také povedla. Světla spojuje stříbrná lišta, ovšem sportovní výfuky jsou jen na okrasu. Pod překrásnou maskou jsou obyčejné trubky, ale to se dá odpustit.
Předek je BMW ve vší kráse a parádě. Drobný neklid u fanoušků vyvolala maska chladiče, protože jim přišla lehce oddělená. Tolik známé mřížování je spojené opravdu jen malým kouskem. Jinak jde ovšem společně se světly o nevídaný a překrásný kousek, který na sebe upozorní vždy a všude. A o to přeci jde.
Interiér jako palác
Kabina je jednoduše řečeno nepřekonatelná. V lecčem je podobná předešlé verzi, ale i ták zbrusu nová a překrásná. Velký plus, se kterým se dá za ty peníze počítat, je materiál. Nikde nenarazíme na jediný levný plast. Všude jen kůže a imitace dřeva, která na rozdíl od jiných nevypadá levně a chatrně.
Zadní řada je spíše pro dva, ale i tři dospělí se vmáčknou. Na každé opěrce tablet a jeden je zabudovaný i ve sklápěcí prostřední sedačce. Jediným klikem si nastavíme masáž, zatáhneme stínidla, upravíme polohu sedaček, prostě všechno. Luxus za hodně peněz, ale stojí za to.
Motor a technologie
Sedmička toho umí spoustu, ale co nás opravdu pobavilo, je schopnost, kterou využijeme hlavně v málo přehledných parkovacích domech. Taky znáte ten pocit, kdy byste chtěli někde zaparkovat, ale představa, že budete muset zase couvat ven je opravdu odstrašující? Tohle auto si dokáže zapamatovat posledních několik metru a odcouvá celou dřinu za nás. Světe div se, funguje to a to velmi dobře. Skvělá práce BMW.
Stroj pod kapotou si můžeme vybrat opravdu s velké plejády motorů. Benzín 740i je 3l s 333 koňmi a krouticím momentem 450Nm. Docela impresivní. Maximální rychlost 250 km/h a z 0 na 100 za 5,5s. Hybrid 745e disponuje 394 koňmi a krouticím momentem 600Nm. Diesel je poněkud línější. 730d s výkonem 286 koní a krotícím momentem 650Nm. Maximální rychlost 250 km/h a z 0 na 100 za 5,9s.
Kolik tohle auto vlastně stojí? Cena se pohybuje kolem 2,4 milionů korun. Je to hodně, ale za tu parádu to stojí. Nemyslíte?