Názory na elektromobily se mohou různit, v případě Audi RS e-tron GT jde ale o jasnou věc. Za bezmála 4 miliony korun si může řidič užívat každý kilometr jízdy a cítit se jako ve snu. Tohle auto má zkrátka všechno potřebné k tomu, aby se stalo hybatelem mezi elektromobily. Pojďme se na něj podívat zblízka.
GT je tu proto, aby trhalo rekordy. Němci zkrátka vědí, jak postavit sporťák s jemným provedením, ale zároveň s drsnou a nesmlouvavou povahou. Na první pohled je nám jasné, o co tady půjde. Celý tenhle sedan je posazený pekelně nízko a všechny jeho vlastnosti jsou umocněny nemalým počtem detailů, které dotvářejí úžasný a elektrizující pocit z tohohle auta.
Velké a dlouhé
To, že je auto nízko, je jedna věc. Je ale umocněná faktem, že celé měří na délku téměř 5 m a rozvor dosahuje neuvěřitelného čísla 2,9 m. Vysoké je tohle RS pouze 1,4 m. Celková hmotnost je sice 2 860kg, ale to není nic, s čím by si motor neporadil. Na požitek z jízdy nemá váha sebemenší vliv. Do kufru se toho taky vejde v rámci možností docela dost. Celých 350l. Je to prostě sporťák.
Design je jednoduše fascinující. Jedná se o verzi RS, tudíž se často potkáme s karbonovými prvky třeba na zpětných zrcátcích, nebo zadní časti u výfuků. Výrobci si tady nádherně pohráli s liniemi. Všechno hraje krásně dohromady a působí nebývale zvětšujícím dojmem. Velké plus si zaslouží zadní světelná lišta, která spojuje světlomety s 3D efektem. V noci bychom se na tohle auto mohli dívat bez přestávky. Předek je, jak se patří nebezpečný a to opět hlavně díky světlům. 3D efekt dělá opravdu hodně.
Interiér je jedno velké RS. Karbon, kůže, sekané tvary a podsvícení všude kam se podíváme. Volant je klasické Audi, takže nádhera. 12,3 palců široký displej s vcelku slušnou zpětnou odezvou. Největší blaho jsou ovšem sedačky. Ty působí, jako by byly vytesány z kamene, a přesto jsou nadmíru pohodlné. V zatáčkách nás navíc podpoří svým tvarem.
Náboje pod kapotou
Čím má e-tron nabito? Elektromotor s výkonem 440kW a krouticím momentem 830Nm. To je solidní arsenál, který nám zaručí to, že nás auto vystřelí z 0 na 100 za 3,3s a odezva je opravdu blesková. V kombinovaném provozu nám energie vystačí na cca 450 km. To je na tenhle typ auta docela slušné číslo. A jakou rychlostí nás sveze maximálně? Je to 250 km/h.
Za kolik si ho pořídíme domu? Bohužel je cena stejně vysoká, jako jeho kvality. 3,75 milionů Kč je opravdu nezanedbatelné číslo. Upřímně. je ale jasné, že tohle auto stojí za hřích.