Když se řekne Hyundai, mnohým ihned naskočí model Tucson. Parádní SUV s nepřekonatelným designem i cenou toho nabízí spoustu. A stejně je na tom také nová verze, která prošla výraznou modernizací. O jaké přesně jde?
Hyundai začal tenhle model chrlit ze svých továrních vrat v roce 2021. Po světě si získal velikou oblibu a zákazníky nalákal převážně na cenu. Právě přes cenovku se výrobcům povedlo vytvořit konkurenci značkám jako VW Tiguan nebo Škoda Karoq. Otázkou je, jestli dokáže konkurovat také v jízdních vlastnostech a technologiích. Kupodivu Hyundai obě značky vcelku slušně dohání, přestože je jasné, kdo je v místnosti král.
Design originál
Exteriér je prvek, který dělá nový Tucson nezapomenutelným. Na silnicích tohle SUV spolehlivě poznáme a to nejen díky velkému znaku Hyundai. Přední maska chladiče se stala opravdovou raritou, která jako by pojídala obě světla a to hlavně když auto stojí, nelze ani s jistotou říci, kde světlomety jsou. 18 a 19 palcová kola se hodně povedla, přestože je možné vidět jistou inspiraci v nových kolech od Škody.
Zadní spoiler zaštiťuje krásnou zadní část, kde obě světla spojuje velká LED lišta. Zajímavý je i znak této automobilky, který vstupuje do skla zadních dveří. Vcelku Tucson nepůsobí jako mohutné SUV, ale prostoru je všude dost a dost. Všechno má nějakou logiku a to nás na tom baví. Někdo si dal s tímhle autem práci.
Interiér je hlavně oproti předešlé verzi doslova úlet. Nádherný volant, který se pro změnu inspiroval v Audi, je pouhou třešničkou na krásné palubní desce. Při pohledu na ni vidíme jen čisté nerušivé linie, které se svažují do dotykové obrazovky. Nikde žádná tlačítka, což je sice riskantní, ale dodává to dojem hladké, lesklé plochy, která nemá hranic.
Krásné sedačky, vysokorychlostní bezdrátové nabíjení pro nás telefon, a opravdu dostačující úložné prostory. Oproti jiným není obrazovka tak rychlá v reakci na nás prst, ale beztak všechno důležité ovládáme z telefonu, takže se o tak veliký problém nejedná. Interiérově krásně zpracované auto.
Motor
Hybridní model dá do pozoru 230 koní s 1,6 litrovým motorem a 44,2 kW hybridním elektromotorem. Točivý moment 350Nm také není zlé číslo. Klasicky je ale na výběr i 1,6l benzín s výkonem 150 koní a další hybridy. Auto má slušnou akceleraci a krásně sedí. Slušné SUV, které nás nenechá napospas nehostinným podmínkám.
Cena Tucsonu startuje na 540 000 Kč. To je solidní a férová nabídka. Postupně se samozřejmě vyšplhá výš, ale i tak zůstává pozadu za koncernem. Je jen na nás, jestli nás tohle SUV dostatečně osloví, abychom mu dali šanci.
Věta v posledním odstavci – „ale i tak zůstává pozadu za koncernem“ – je hodně špatná. Měl jsem Mazdu CX7 s automatem, VW Touran a VW Tuareg. Nový Touran vůbec nezaostává !!! Naopak nabízí vynikající výbavu za kterou u VW zaplatíte 2x víc. Je to super auto. Starší modely vynikají výbornou spolehlivostí a nerezaví. Mám MildHybrid 4×4 s DCT a porovnávám. Jako automechanik nevidím žádné rozdíly mezi VW a Hyundaiem. Ramena a nápravy jsou bytelné dokonce dutiny v ramenech jsou antikorozně ošetřené a to VW nemá. Takže předsudky hoďte za hlavu.
Máš asi na mysli Tucson a ne Touran.
Jinak souhlasim. Já vloni kupoval auto a kdyz jsem porovnal KAROQA a SPORTAGE (sestru Tucsona) jasně dostala přednost Sportage a nelituju. 1,6 cdti 100kw,4×4, 7dct. Karoq byl v pozici chudého příbuzného.
Myslím že jak Tutson tak i nová Sportage zpusobili v Boleslavi hodně vrásek..
Plně souhlasím s Radkem
Mám Tucsona 04 a kolega má Karoga a neměnil bych ani náhodou.