Kdybychom se měli zamyslet nad tím, jaká auta se prezentují jako symbol luxusu, krásy a požitku z jízdy, mezi prvními by vyvstalo na mysl jméno Lexus. Automobilka se vyznamenává i na poli elektřiny a nový model UX 300e je toho jasným důkazem. Krása, síla, dojezd. To jsou ty hlavní přednosti.
Tenhle Lexus je nejčerstvějším přírůstkem do rodiny UX, mezi kterou patří i hybridy a benzínové motory. Jako plně elektrické vozidlo tak startuje novou etapu této věhlasné značky. Za uznání stojí i přístup, s jakým inženýři k celému projektu přistoupili. Rozhodli se vyrobit městské auto a to také udělali. Žádné kompromisy. Přestože můžeme vyjet i za město, UX 300e je navržené tak, aby nám v městských uličkách nabídlo co nejvyšší pohodlí a maximální zážitky.
Interiér „engawa“
Proč je vlastně tohle auto tak moc smyslné? Odpověď je ukrytá ve slově „engawa“, které značí japonskou nevázanost. Konkrétně nevázanost mezi vnějškem a vnitřkem. Jednak má díky tomu řidič dokonalý přehled, co se děje před i za vozidlem a také získává slušný odhad při manévrování. Započítává se také okolí jeho vlastní, kdy kromě pár nezbytných tlačítek nenajdeme v kabině žádné zbytečnosti.
Dokonalý, masivní volant, dotyková obrazovka, útulné sedačky a všude plno prostoru. Tohle auto na nás neustále něčím působí a nenechá nás odpočinout. Neustále nás překvapuje svým designem a krásou, ale i praktičností. Je vidět, že s touto logikou si dal někdo práci.
Exteriér ostrý jako katana
Když kolem nás tohle auto projede, máme pocit, že námi projelo 1000V. Exteriér je dokonale sekaný a chladný. Všechno přesně sedí tam, kde má, světla dodávají autu nebezpečný výraz. Celé auto jakoby od zadku padalo dopředu a to vzbuzuje efekt stability a trochu i sportovnosti.
V neposlední řadě jsou nepřehlédnutelným prvkem kola, se kterými si dal někdo velmi záležet. 17 palců z lehké slitiny dodává auto ostrost pro Japonce tak důležitou. Výroba auta připomíná výrobu starých japonských mečů. Na vše je pečlivě dohlíženo a každý díl je vyráběn až ve sterilně čistém prostředí. Po dokončení je celý výrobek znovu překontrolován kousek po kousku, aby byla zaručena naprostá dokonalost.
Motor je motor
Pod kapotou má Lexus motor s výkonem 150kW (204 koní), který nabízí krouticí moment 300 Nm. Lithium-iontová baterie o kapacitě 54,3 kWh poskytuje dojezd přes 400 km, což je na město skvělý výsledek. Z 0 na 100 se dostaneme za 7,5s. Zkrátka dokonalost ve všech směrech.
Cena je stejně ostrá, jako auto samo. Pohybuje se od 1,3 milionu korun až po 1,63 milionu korun. Za kvalitu se platí a tučně. I tak tu máme ale auto, které bourá limity.