Přestože úplně nezdědilo legendární design, nové Porsche Taycan GTS Sport Turismo rozhodně netrpí komplexy. V Itálii vdechli život stroji, který je tou nejsportovnější verzí svého druhu. Lidé by mohli poukazovat na až nápadnou podobnost s Taycanem Cross, ale nová verze je opravdu postavena na úplně jinou laťku. Pojďme se podívat, co si pro nás tenhle splašený kůň připravil.
Jde o elektrický sporťák, který nemá ve své rodině obdoby. Výrobci rádi poukazují na komfort, který se nám dává při řízení hodně hlasitě poznat. Je samozřejmě prostornější, tudíž praktičtější. Jako z reklamy na kloubní výživu, i tady platí, že komfort je prakticky neomezený. Z vrat této slavné automobilky vyšel model, který kombinuje eleganci s abnormální silou.
Pod kapotou se nám schovává baterie s kapacitou kolem 93,4 kWh. Nabíjení má několik možností jak nás (ne)uspokojit. Pokud budeme k baterii šetrní a nebudeme nabíjet šílenou sílou jako svoje smartphony, z 0 na 100% se dostaneme za 10,5 hodiny, takže ráno jsme na značkách vyrazit v klidu do práce. Pokud hodně chvátáme, dokážeme šťávu naplnit za 22 minut na 80%. Je na nás, jak si rozvrhneme den.
Co nám ale Taycan nabídne je prostě neuvěřitelné. Maximální rychlost je sice omezená na 250 km/h, ale výkon je dokonalých 440kW, takže cca 600 koní. To nám zajistí požitek, který se dostaví při zrychlení z 0 na 100 za pouhých 3,7s. A jaký je krouticí moment? Ne, nezdá se nám to, číslo 850Nm je pravdivé. Památkáři by z toho asi radost neměli, kdybychom tímhle potrhali dlažbu.
Vzhled prodává
Stejně jako víme, že 911 je 911, Taycan je kapitola sama pro sebe a vždycky ho bezpečně poznáme. Všechno sedí tak jak má. Průduchy pro lepší výkon, dokonalá kola, která umí jenom Porsche a další sportovní prvky. Předek by se dal popsat jako typicky italský, ovšem zadní část je opravdový bonbónek. Počínaje spoilerem až k výfukům se koukáme na obraz něčeho naprosto neuvěřitelného. Nejenže je vzhled jednoduše krásný, ale má svou logiku. Nic navíc, jen to, co potřebujeme na jednom místě a ještě ke všemu v dokonalé harmonii.
Uvnitř víme, že jsme koupili správně. Tady výrobci využili faktu, že obrazovka má stejnou barvu jako vyleštěné materiály kolem. Máme tedy pocit, že v autě de facto nic není, dokud nenastartujeme. Jednoduchost v každém směru s nepopiratelnou praktičností na druhé straně. Tohle auto je tak moc sexy, že více už asi ani být nemůže.
Závěrem
Taycan Sport Turismo není levné auto. Cena tohohle ďábla je 133,300 amerických dolarů. To jsou necelé 3 miliony korun. Při představě, co se nám dostane do rukou, je ale tahle cena naprosto férová.