Audi se proslavilo převážně svými sportovními a nesmrtelnými motory. V neposlední řadě také designem, který byl vždycky tak trochu nadčasový. Jako u BMW i tady platí pravidlo, že i 30 let staré auto dokáže ještě zahrát hodně muziky. Mezi takové stálice se řadí i 2021 S5 coupé. Co předvádí na silnicích je doslova hranice nemožného.
Na silnicích se od tohoto roku prohání nejnovější Audi S5 coupé, které balancuje mezi středně velkým sporťákem a klasickou střelou od této společnosti. Díky novým vzhledovým prvkům působí tohle coupé na člověka jako instantní nebezpečí, před kterým je nutné se schovat. Můžou za to nové faceliftové úpravy, tvar LED světel a hlavně zbrusu nová barva, kterou při výběru našeho nového miláčka najdeme pod názvem „district green“.
Na co se to vlastně koukáme?
Úprav je mnoho. Když začneme odzadu, nadchne nás okamžitě tvar světel, která působí nevídaný respekt. Celkově je zadek postaven trochu výš a z něho zbytek auta jako kdyby padal do přední části. 4 výfuky nejenom že dodávají coupé dojem extrémně sportovního vozu, ale navíc ho podpoří svým řvavým zvukem. Za zmínku stojí i brzdové světlo, jehož tvar se transformoval to tenkého proužku v horní části zadního skla.
Audi trestá silnice na 20 palcových kolech, které by v klidu vyhrály přehlídku krásy. Je vidět, že v Německu si dali opravdu záležet na tom, aby auto budilo strach každým svým prvkem. Střecha je prvek, který s celkovým vzezřením také udělá své. Černý karbon je nejenom lehký, ale zároveň dokonale sedne do celkové filosofie této sportovní šílenosti.
V kabině se nenudíme
Interiér jde popsat slovy jako sportovnost, chlad, naštvanost. Kombinace tmavých barev, ve kterých doslova vynikají karbonové prvky, nám vyrazí dech. Volant naruší svým tvarem v dolní části dokonalý kruh a budí tak dojem masivního sportovního prvku. Není zde přemrštěně mnoho tlačítek a tak to má být. Vše co potřebujeme, zařídíme na veliké dotykové obrazovce, která dominuje celé palubní desce.
Co se skrývá pod kapotou?
Coupé pohání třílitrový šestiválec. Převodovka je v automatu s osmi rychlostmi a pohon je vpuštěn do všech kol. Síla je hodně brutální. 260kW (348 koní) výkonu s krouticím momentem 500Nm vytváří zabijácké duo. Na 100 km spapá Audi 8,8l. Váží 1,7 tuny.
Tohle auto má neskutečný potenciál. Do práce nás samozřejmě také doveze, ale větší legrace bude na okruhu, nemyslíte?
Spapá….jste snad z druhého břehu? I když…audi je pro tyhle zženštilé týpky.
Buďme rádi za to, že taková auta ještě vůbec vznikají, o tom žádná. Ale i když chápu, že ve světle litrových tříválců to může působit jako z jiného světa, tak přece jen používat „hranice možného“ nebo „brutální síla“ (výkon 348 hp) a „zabijácké duo“ (348 hp + s „krouťákem“ 500 Nm) na 1,7 tuny hmotnosti je trošku úsměvné, spíš je to takové svižné gétéčko.
Skoro stejnou (možná i o chlup lepší) výkonovou hmotnost má třeba i Golf R, kdejaký Seat/Cupra nebo po chipu za pár korun i Octavia RS (byť jen na předku).
Ale nevadí, ať aspoň taková auta žijí co nejdéle.
škoda že tohle „instantní nebezpečí, před kterým je nutné se schovat“ a „trestá silnice na 20 palcových kolech, které by v klidu vyhrály přehlídku krásy“ zadupe do země na okruhu nebo okresce třeba Subaru BRZ nebo i 30 let stará BMW E36… Dlouho jsem se tak nepobavil jako při čtení tohoto plátku :))