Ani ten, kdo denně vyhrává u sázkových kanceláři tisíce korun, si nedokáže tipnout, jak bude vypadat příští rok 2022. Japonci už ale alespoň v jednom odvětví představu mají. Nissan vypustí do světa automobilů monstrum s názvem Frontier. To zaujme na první, druhý i třetí pohled.
Když se řekne Ford Raptor, každý si představí, jak asi takový stroj vzniká. Klasická americká dílna, chlapi v džínách, s truckerkama na hlavě a kladivy v rukách. Tady se, ve vedru, z oceli kuje americká pýcha. Když si představíme výrobu vozů v Japonsku, jde o preciznost a přímo vědecký přístup k problému. Kdo z nás pil japonské whiskey tuší, že tito lidé dokážou svými vědeckými metodami vyrobit prakticky vše a to ve vynikající kvalitě. Přes mikroskopy dali vzniknout trucku, který si i Američané zamilují na první pohled.
Co si pro nás výrobci připravili?
Jde o klasický truck, který je už svým jménem světu znám. Nová verze je však silnější, lepší a hlavně designově posunutá úplně jinam. Předek dostal zbrusu nový gril, kde už nenajdeme chrom. LED světla vystupují z černé masky a tvoří tak skutečně nebezpečný pohled. Na výběr máme samozřejmě ze dvou typů. King-Cab, kde najdeme sezení pro 4 lidi, přestože je počítáno především s dvoučlennou posádkou. Tady jsme vskutku králové a královny silnic. Druhá verze Crew-Cab je pro 5 lidí s veškerým komfortem, který k tomu patří.
Interiér je dotažený opravdu k dokonalosti. Kombinuje v sobě japonskou lásku k jednoduchosti s americkou nabubřelostí a slabostí pro okázalost. Masivní volant, velká touchscreen obrazovka, řadicí páka, kterou prostě nepřehlédneme. Kombinace černé kůže s tvrdým, tmavým plastem, je prostě famózní a nádherně vystihuje celou podstatu tohoto trucku. Sportovní sedačky jsou přesně takové, s jakými počítáme do terénu, kde to prostě trochu hází.
Síla? Proč ne
Je pravdou, že například Raptor je silnější. Také je dvakrát dražší. Pod kapotu se výrobcům povedlo vměstnat 310 koní s krouticím momentem 381Nm. Čím se rozhodně může Frontier pochlubit je váha, kterou dokáže utáhnout. Za korbu můžeme zaháknout přes 3 tuny nákladu a hurá na výlet.
S velkou silou přichází velká odpovědnost. Proto je nový Nissan tak bezpečný, jak jen to jde. Nejhlavnější faktor je jeho velikost. To je jasné. Dále zde najdeme kontroly slepého bodu, automatické zadní brzdění. Přední i zadní kamery nevynechají ani centimetr, který by mohl rozhodnout při couvání nebo při kličkování mezi překážkami. Zkrátka taková jedna velká bezpečná krabička na kolečkách.
Cena začíná na 27, 840 dolarech (628 000Kč). Vyšplhat se může až na cca milion korun. Ale upřímně, za takové auto je to podivuhodně nízká cena. Nemyslíte?