V případě, že jste někdy rozmýšleli nad tím, jaká auta bavila v minulosti, ale jaká budou i v budoucnosti, tak byste si měli přečíst tento článek. Na touto pěticí se rozplývají mladí řidiči, ale také ti, co už mají nějaké kilometry naježděné. Finančně Vás navíc nesedřou.
Všechna auta z našeho seznamu můžeme vcelku pravidelně potkat na českých silnicích. Možná že právě s jedním z nich jezdíte právě vy. Přestože nejsou za miliony a miliony korun, pokaždé nám přejede vzrušivý pocit nadšení, když z nich v garáži sundáme plachtu a nastartujeme motor. Slunce v zádech se neptá na značku, ale na náš vztah k našemu autu. Ten je nejdůležitější. Každý máme jiný pohled na svět a je to tak dobře.
Škoda Octavia RS
Přízvisko „Racing Sport“ si Octavia nové generace nevysloužila jen tak pro nic za nic. S motorem 1984cc inline-4, DOHC, 16v, Turbo, se dokáže pěkně ozvat a to nejen na okruhu. 180kW výkonu a 241 koní dělají s autem své, stejně jako krouticí moment 370Nm. Zrychlení z 0 na 100 za 6,7s. spotřeba 6,8l. Jednoduše nádhera.
Audi TTS
S tímto modelem si na své přijdou nejen zarytí fanoušci 4 kruhů. Tohle Coupé dělá z lidí vládce silnic. Malé a rychlé. Mnohdy hlavní požadavky při pořizování. 306 koní a 225kW už jsou slušná čísla. Při startu se ozve 400Nm krouticího momentu. Spotřeba je rovněž velmi přijatelná, 7,1l. a zrychlení? Z 0 na 100 za pouhých 4,5s. Tady není co řešit.
Ford Mustang 2,3
Mustang se musí objevit snad v každém seznamu. Už jen zvuk EcoBoostu a jeho 233kW, neboli 317 koní dává jasně najevo, kdo přijel do města. Motor je zelenější, ale na požitku z jízdy nic nepoznáme. Kdo by přesto raději silnější, vždycky se dá šáhnout po osmiválci. No ne? Tenhle kůň prostě válí.
BMW X3 M40i
Oproti ostatním je malinko dražší (1 200 000Kč), ale kdy BMW nebylo? Za hodně peněz je tu ale i hodně muziky. Němci prostě ví, jak „poladit“ motor k nepoznání. 4 válcový twin-charged turbo vyniká hlavně nemalým nárůstem agresivity i v nízkých otáčkách. A i kdyby nic, už jen design za ty prachy stojí. Prostě nádherný kousek z německé dílny.
Hyundai i30 N-Line
Nenechme se zmást. Tohle od pohledu maličké vozítko ukrývá pod kapotou knohem víc, než bychom čekali. Poměr cena výkon je nedostižný. Čtyř-válec, 1,6 litrů, s výkonem 150kW. To je nějakých 200 koní s krouticím momentem 265Nm. Pokud by si měli filmaři „Taxi Taxi“ vybrat náhradu za Peugeot, brali by rozhodně N-Line
Souhlasíte s naším seznamem?