Tak tohle je opravdu něco. Bestie s názvem Ferrari Portofino M je na světě. V Itálii spatřil světlo světu úžasný stroj, který se pyšní parádními čísly. Pojďme se na tu nádheru podívat blíže.
Ferrari je tu od roku 1947 a už počátku je to vozidlo plné vášně a elegance, za které si ovšem také hodně zaplatíme. Mnoho lidí ho vlastní jako známku prestiže a není se čemu divit. Každý nový typ je mikroskopicky sledován a davy čekají, až se odhrne rudý závoj a objeví se doslova kousek umění, který nemůže být nikdy takový, jako ten předtím.
To samé se stalo v polovině tohoto roku, kdy se světu ukázalo nové Ferrari Portofino M a od té doby se na něj snáší jen chvála. Na první pohled je jasné, že jde o další typický sporťák, ale s něčím neuvěřitelným a netypickým uvnitř. Jak samotná firma Ferrari ráda proklamuje, „posouvá zážitek z řízení na novou úroveň. Američané šli s chválou ještě dál a na svůj Twitter napsali: „Ten dokonalý pocit když řídíte Ferrari Portofino M je výsledkem neutuchající vědecké práce namířenou na zajištění spolehlivého výkonu a emocí.“
V čem je Portofino M jiné
Každý nový typ je něčím ojedinělý. Byť by to měl být pouze nový druh klimatizace. Většinou se však jedná o výkon a tady je nové Ferrari opravdu originální. Převážně je potřeba vyzdvihnout 3,9 litrový, 8 válcový twin-turbo motor DOHC s kubaturou 3855cc. To je slušný pohon pro auto, které je krásně nízké a váží něco kolem 1,6 tuny. Na okruhu proti nám nemá nikdo šanci.
Síla je také ohromující. Koní má tenhle „hřebec“ 612. To je prostě hodně a nemůže si nikdo stěžovat, že mu to nestačí. Krouticí moment 760Nm o sobě dá vědět hlavně při startu. Bude tam hold trochu „zahulíno“. Z 0 na 100 vystřelí za 3,45s. Výkon je prostě astronomický a bohu díky za to. To k Ferrari zkrátka patří.
Luxus i za volantem
Design je typický pro Italy. Odvážný, ladný, jemný a přesto vznětlivý a budící vášnivé emoce. Při pohledu z boku vypadá karoserie jako ladná vlnka, předek je přesně to respekt budící zvíře. Střecha se dá schovat během pár sekund, takže o vítr ve vlasech nepřijdeme. Prostě povedený design.
Za interiér by si návrháři také zasloužili prémie. Palubní deska je rozdělená do dvou úrovní a to dalo designérům možnost se pěkně vyřádit. Přesto před sebou uvidíme jen pár budíků a tlačítek. Někomu by se mohl zdát interiér neorganizovaný, ale je to jen věc vkusu a názoru. Sportovní sedačky jsou samozřejmostí a hezky podpoří při řezání zatáček. Menší palubní obrazovka, ale ostrá, jako břitva.
Krása není zadarmo. To je jasná věc. Ani nové Ferrari Portofino M není výjimkou a z bankomatu si budeme muset vybrat něco kolem 5 milionů korun. To je vcelku úctyhodná cena, ale upřímně, za to, co nás čeká na okruhu, kdo by to nebral?