Toyota je známa pro hodně věcí. Spolehlivá japonská auta, jak pro rodinku, tak pro lovce divé zvěře. Představila se nám nová Tundra 2022, která je pokračovatelkou dlouhé řady už bezmála 14 let. Jak se popere o žebříček těch nejsilnějších aut například s Fordem nebo RAM? Toyota už své renomé má, pojďme se na Tundru podívat zblízka.
Toyota má své pevné místo ve světě trucků. Ať už je to již zmíněná Tundra, nebo třeba Tacoma, o které jsme již psali minule. Svým debutem v roce 2007 se Tundra vydala na fantastickou cestu k úspěchu, který by mohly závidět kdekteré automobilky. Sociální sítě plní zaplňují fotky lovců s puškami, kteří si vyjeli v neděli se svou Toyotou na lov, nebo třeba milovníky adrenalinu, kteří jedou svou Tundru představit těm nejhorším terénů, jaké si umíme představit.
Nově se teď budeme vídat s modelem 2022. Možná se nám může zdát 5,8 litrový osmiválec lehce zastaralý oproti kolegům s General Motors, ale Toyota si zkrátka potrpí na tradici a na svých modelech provádí jen málo změn. U nového modelu 2022 ovšem změny nastaly. Na výběr jsme dostali ze dvou šestiválců. První, a zároveň základní, je klasický turbo 3,5 litrový šestiválec, který má hodně sil na akci a ještě mu zbude na horší časy. Druhý je hybrid i-Force Max a tady teprve začíná zábava.
Jak si stojí motory vedle sebe?
Základní motor je schopný vyprodukovat sílu 389 koní (290kW), kteří nám vykouzlí krouticí moment 650Nm. To je nelidská síla, když se zamyslíme, jaké terény chceme sjíždět. Zajímavé to ovšem začíná být, když si vybereme variantu hybrid, kdy nám elektromotor přidá trochu té síly navíc. Konkrétně 437 koní (326kW) a pokud se budete chtít rychle rozjet, nezapomeňte na „krouťák“ 790Nm. Tady končí legrace. Radši jezděte jen tam, kde nevadí, že potrháte silnici nebo zapříčiníte sesuvy půdy.
Bezpečnost především
V základu se k nám Tundra dostane se svým systémem Toyota Safety Sence 2,5. Jedná se o nejnovější bezpečnostní systém řídícího asistenta, který Toyota nabízí. Zahrnuje automatické nouzové brzdění, detekci cyklistů (to je veliká výhoda, když si uvědomíme, jak je auto veliké), monitoring slepého úhlu a detektor dopravních zácp. Vymožeností je plno, takže o bezpečnost opravdu nemusíte mít strach.
Nějaké změny v kabině?
Japonci jsou známí pro svou preciznost a jednoduchost při navrhování designu. Zvenku je Tundra klasický pickup, tak jak ji známe. Uvnitř se vývojářům opět povedlo zrealizovat to nejlepší. Připadáte si opravdu jak na zámku. Řídící obrazovka má rozměr 14 palců, takže je všechno krásně na dosah a přehledné. Celkově působí interiér masivně, ale zároveň přátelsky a budí dojem starého známého, který pro nás udělá všechno. Zkrátka, když se posadíte do sedaček, které jsou notabene naprosto famózní a pohodlné, máte pocit jistoty bezpečí, cítíte se jako doma.
Cena zatím není oficiální. Odhaduje se na škálu od 780 000 do 1 300 000. Je to možná hodně peněz, ale při pohledu pod kapotu a hlavně do kabiny budeme už do smrti říkat, že takhle dobře jsme peníze ještě neinvestovali. To je nová Toyota Tundra 2022.