Nějaký pátek to vypadalo, že automobilku Bugatti koupí chorvatská společnost Rimac. Ta je známá díky úspěchům na poli elektromobility a také díky hypersportu Rimac Nevera. Jenže všechno je jinak. Koncern Volkswagen se nechce vzdát svého klenotu s názvem Bugatti a místo prodeje je na pořadu dne spojení a vytvoření nové společnosti.
Dlouho se mluvilo o tom, že chorvatská společnost Rimac koupí Bugatti, ale nakonec došlo na slova Herberta Diesse, šéfa koncernu Volkswagen. Ten avizoval, že nepůjde o prodej, ale spíše o nový koncept, kdy Porsche vytvoří společný podnik s Rimacem, jehož součástí bude Bugatti.
A jak řekl, tak se stalo. Respektive stane
Do konce tohoto roku by Porsche s Rimacem mělo vytvořit společnost Bugatti-Rimac se sídlem v Záhřebu. V čele by byl Mate Rimac, současný šéf a zakladatel chorvatské firmy, která se v průběhu deseti let vyrostla z „garážové zábavy“ do celosvětově uznávaného výrobce elektrických hypersportů.
Připomeňte si článek o odhalení hypersportu Rimac Nevera, jehož elektromotory generují výkon skoro 2000 koní a z nuly na stovku zrychlí za méně než dvě vteřiny.
Kromě Mateho Rimaca by ve vedení společnosti figurovali i lidé od Porsche a to konkrétně generální ředitel společnosti Porsche AG Oliver Blume a předseda představenstva Lutz Meschke.
Porsche už nyní vlastní 24% v Rimacu a v nově vzniklé společnosti čnosti Bugatti-Rimac se jeho podíl zvýší na 45%. Většinových 55% zůstane v držení Rimacu.
Vlajkové loďě jsou jasné. Bugatti Chiron a Rimac Nevera
Pod hlavičkou Bugatti-Rimac budou zpočátku vznikat dva modely a určitě vás nepřekvapí, že půjde o Bugatti Chiron a elektrický Rimac Nevera. Díky nové spolupráci ale i Bugatti do konce dekády představí elektrický model. Tudíž se celkové portfolio elektrických hypersportů zdvojnásobí.
Rimac by měl i nadále svou výrobu držet v chorvatském Záhřebu, Bugatti si ponechá produkci ve svém rodišti, kterým je francouzský Molsheim. Rimac ale bude nově i výrobcem a dodavatelem elektrických komponentů pro Porsche. Proto bylo nutné rozdělení na dvě divize. Rimac Group a Rimac Technology.
Vše ještě musí posvětit antimonopolní úřad
Jak už to u podobných obchodních transakcí bývá, bude muset dohodu ještě odsouhlasit antimonopolní úřad. Jelikož jde ale o výrobu extrémních sportovních aut, tak odborníci neočekávají problémy.
Díky novému spojení zajistil koncern Volkswagen budoucnost značce Bugatti, která nemůže ignorovat elektrický trend a musí jít s dobou. Technologii elektromotorů dodá do Bugatti právě Rimac.