Jestli celosvětová pandemie nemoci covid-19 nějakému segmentu pomohla, je to pohostinství. Zavřené restaurace a bary donutily všechny objednávat jídlo prostřednictvím rozvozů. V USA pomohou s rozvážkami samořízená auta, mají tak vyřešit problémy s najímáním řidičů.
Určitě to všichni znáte. Do restaurace se nemůže, jídlo či pití obdržíte pouze přes okénko. Jednodušší je tak udělat jeden telefonát a objednat si dovoz až před dům. Společnosti zaměřující se právě na tenhle problém nabírají na ceně.
Společnost Dáme jídlo stoprocentně zná každý obyvatel České republiky. Nebo minimálně ten, který žije ve větším městě a holduje stravě z restaurací. V americkém Houstonu přišli s celkem zajímavým nápadem, jak ušetřit čas i peníze na výplaty řidičů.
Objednávky by měly ve městě v USA nově rozvážet samořízená vozidla. Ty dodali řetězci Domino’s Pizza výrobci ze start-upu v kalifornském Silicon Valley Nuro. Ten založili dva bývalí pracovníci společnosti Google, kterým navíc výraznou měrou přispěli investoři z Japonska.
A to přesněji částkou 940 milionů dolarů, tedy 20,5 miliardy českých korun. Japonská skupina SoftBank Group se stará o technologii, podnik Woven Capital pak spadá do koncernu známé japonské automobilky Toyota.
Problémy se řidiči
Řetězec Domino’s Pizza se rozhodl k tomuto kroku i kvůli trablím způsobeným nedostatkem řidičů. Obecně není jednoduché sehnat zaměstnance pro mnohdy podřadnou a ne zrovna stresově příznivou práci, proto veškeré věci bude řešit Nuro.
„Pro velké společnosti je obecně těžké najmout dostatek řidičů, aby uspokojili poptávku,” uvedl ve zprávě Cosimo Leipold, který se ve firmě stará o vztahy s partnery. Kromě jídla bude Nuro rozvážet také produkty prodejců Kroger a Walmart či zdravotnické firmy CVS Health.
Američané schválili malé autíčko na přepravu zásilek už v loňském roce, jeho vzejdu na silnice v Houstonu tak vůbec nic nebrání. Volba města nebyla náhodná, cesty jsou tam prý totiž často hodně záludné. Autíčko má za úkol dopravit mnoho objednávek na mnoho míst.
„Houstonské silnice představují pro naši technologii náročný scénář,” dodal Leipold na adresu čtvrtého největšího města v USA.