Motorističtí fanoušci se přeci jenom dočkali. Tedy pokud budeme zmiňovat ty, kteří jsou nadšení do elektromobilů. Automobilka Hyundai představila oficiálně model Ioniq5. Prvotina z nové řady vozidel na elektřinu toho má spoustu, co nabídnout. Počínaje designem a konče superrychlým nabíjením.
Konečně je to tady. Tak nějak by se dal shrnout závěr čekání na nové revoluční elektrické auto od jihokorejské značky Hyundai. Ioniq5 a revoluce? Přesně tak. Auto totiž premiérově stojí na základu e-GMP, tedy speciální platformě, která nabídne velký rozvor kol nebo úložný prostor pro baterie v podlaze.
„Korejci si soukromí svého auta pevně střeží, jak už to tak ale bývá, na internet stihly uniknout specifikace i fotky z testů. Ioniq 5 už prý jezdí v maskované podobě na okruhu v Nürburgringu sama automobilka odtajnila první várku fotografií.“ Přesně tohle jsme psali v půlce prvního měsíce v letošním roce.
Fotografií už ale známe o něco víc. Ostré hranaté linie, krásná světla, velká kola. Takhle nějak by se dal shrnout první pohled na elektromobil Ioniq5 od značky Hyundai. Za zmínku stojí třeba také grafika předních i zadních světlometů nebo speciální lemy blatníků.
Výrobci kladli důraz také na doplňky uvnitř auta. Elektrický motor jasně nahrává čistší budoucnosti bez emisí, planeta se ale šetřila také na ekologicky upravených kožených sedačkách, bio lacích nebo dalších detailech, kterým tvoří základ recyklované PET lahve.
O pohon se mohou starat celkem dvě verze. Buď jeden elektromotor se zadní nápravou, nebo dva elektromobily a síla všech čtyř kol. Na výběr budou také dva akumulátory – 58 kWh nebo 72,6 kWh. Auto se zadní nápravou se vyšplhá k 217 koňským silám a ujede něco kolem 470 kilometrů.
To verze 4×4 je na tom o něco lépe. Výkon dosáhne až ke 306 koním, z 0 na 100 se elektromobil dostane za 5,2 vteřiny. U Hyundai ale kladli velký důraz na baterie. Výkonné nabíječky zvládnou auto nabít na 80 % už za 18 minut a pouhých 5 stačí k dojezdu 100 kilometrů.
Velkou výhodou je také zabudovaná nabíječka ostatních elektrických zařízení přímo v autě nebo možnost nasadit na střechu solární panely, které zabrání kompletnímu vybití auta nebo dokážou zásobovat baterie.
Cenovka je zatím velkou neznámou, je ale dost možné, že auto přijede na trh ještě v první polovině letošního roku. Všechno se tak v průběhu dalších měsíců dozvíme. Ioniq5 by měly navíc ještě následovat sedan s označením 6 a SUV se sedmičkou.