Velkoobjemovým motorům budoucnost nepřeje. Mraky se stahují dokonce i nad ikonickými atmosférickými osmiválci v Lexusu.
Spalovací motory to mají v časech honby za emisemi pořádně „nahnuté“. A ty velkoobjemové zvlášť. Dvanáctiválce jsou v podstatě historií a podobný osud čeká i osmiválce. Už dnes jsou v podstatě raritou. Rozloučí se s nimi pravděpodobně i Toyota, která podle informací japonského webu Mag-X žádný nový osmiválcový motor vyvíjet nebude. Podle stejného zdroje budou nahrazeny přeplňovanými šestiválci, což je na Toyotu velmi neobvyklé. Dosud dávala totiž přednost klasice s atmosférickým plněním.
Dotkne se to zejména značky Lexus
Ta používá tyto agregáty v modelech LC, LF, LS, GX, ale i v RC F. I když bylo možné takový scénář očekávat, není to tak dávno, co se v médiích spekulovalo, že pro sportovní modely s přívlastkem F vyvíjí Lexus přeplňovaný osmiválec. Premiéru měl mít pod kapotou nového LC F. Podle webu Mag-X došlo ke změně strategie zejména v důsledku světové pandemie. Objem tak nahradí turbodmychadla a elektrifikace, se kterou má Toyota bohaté zkušenosti.