Jihokorejská značka Hyundai plánuje v nejbližších týdnech či měsících odhalit svou elektrickou prvotinu. Ioniq 5 by měl jezdit na revoluční elektrické platformě, pyšnit se 313 koňskými silami a dojet na jedno nabití 450 kilometrů. Navíc zaujme i svým stylem: hranaté křivky se povedly na jedničku.
Tedy za předpokladu, že na autě skutečně figurovat budou. Korejci si soukromí svého auta pevně střeží, jak už to tak ale bývá, na internet stihly uniknout secifikace i fotky z testů. Ioniq 5 už prý jezdí v maskované podobě na okruhu v Nürburgringu sama automobilka odtajnila první várku fotografií.
Hranaté linie, krásná světla, velká kola. Takhle nějak by se dal shrnout první pohled na před premiéru elektrického vozu od značky Hyundai. Tvůrci Ioniqu 5 chtěli vymyslet originální design se vším všudy. A to se jim jednoznačně povedlo.
Do internetových vod už unikly také úvodní specifikace vozu. Základ na nové platformě E-GMP, délka 4630 milimetrů, pohon všech kol a výkon 312 koní. Takhle nějak by to mělo vypadat, kdybychom mluvili o té nejsilnější variantě Ioniqu. Ve hře jsou ale samozřejmě i slabší modely.
Případného zájemce uhrane také výborná rychlost. Z 0 na 100 se prý Ioniq 5 zvládne dostat za 5,2 vteřiny. Velkou výhodou budou také silné baterie s vysokorychlostním dobitím, které řidiči zaručí dojezd na jedno nabití až 450 kilometrů. Což není vůbec zlé vzhledem k tomu, že v rychlé nabíječce se automobil nabije na 80 % už za 18 minut.
A pak je tu ještě jedna vychytávka. Maximálnímu dojezdu by měly prý dopomáhat i solární panely na střeše auta! Na oficiální představení si budeme muset ještě nějaký ten čas počkat. Prý by to ale nemuselo trvat zase tak dlouho. V plánu je na příští měsíc.
Okolo značky Hyundai je v poslední době hodně rušno. Mluví se o velkých věcech, jednání s americkou firmou Apple a snaze vytvořit do roku 2027 společné elektrické auto s autonomním ovládáním. O celé story si můžete přečíst zde.