Italská značka držela prvenství, co se týče nejrychlejšího produkčního auta na trati v Německu, dva roky. Domácí automobilka Mercedes ale stvořila vůz, který bájný čas v „Zeleném pekle“ překonal. Trůn tak patří nově Mercedesu AMG GT. Bylo to ale o fous.
Nürburgring. Německou trať dlouhou něco málo přes 5 kilometrů není lehké zajet. A nebylo tomu vlastně ani dříve. Ještě před postavením dnešní trati se jezdilo na starém okruhu. Ten měřil kilometrů 22 a kvůli jeho složitosti se mu přezdívalo „Zelené peklo“. Právě tady došlo v roce 1976 i k vážné nehodě pilota Formule 1 Nikiho Laudy.
V současné době se okruh u německého města Nürburg používá spíše na testovací jízdy. A jedna taková byla na programu i nedávno. V hlavní roli se objevil Mercedes. Svůj nejšílenější a nejzuřivější model AMG GT vypustil na trať s vědomím, že má na to, aby překonal nejrychlejší čas italského velikána Lamborghini Aventador. A povedlo se!
I když měl stuttgartský rodák k dobru jen 1,3 vteřiny, patří mu prvenství. Jezdec Maro Engel prosvištěl trať s časem 6:43,616 a z Mercedesu vydoloval maximum. Nejrychlejší sériově vyráběný vůz na téhle složité trati? Odpověď už teď s jistotou víme. Mercedes AMG GT, to je teda pekelný stroj. 730 koní, z 0 na 100 mu stačí 3,2 sekundy, maximální rychlost se udává na 325 km/h. K tomu závodní vybavení, pohon zadních kol, sedmistupňová dvojspojková převodovka nebo spojler.
Při prvním pohledu na auto vám naběhne úsměv, při nasednutí adrenalin, po rozjezdu šílenství. Mercedes AMG GT se stal novým králem a opravdu stojí za to!