Mazda zrychluje své kroky směrem k elektromobilitě a dělá to po boku čínského partnera. Po loňském debutu elektrického sedanu EZ-6 teď značka odhaluje jeho SUV verzi s názvem EZ-60. Ačkoliv byl nový model představen na čínské sociální síti Weibo, Mazda plánuje jeho prodej i mimo Čínu, včetně Evropy, kde se pravděpodobně objeví jako CX-6e.
EZ-60 vzniká ve spolupráci s automobilkou Changan, konkrétně v rámci jejich společného podniku Mazda-Changan v poměru 50:50. Tato spolupráce funguje už více než deset let a pod jejím vedením vznikl například sedan Mazda 6e určený pro evropský trh.
The 2026 Mazda EZ-60 will make its world premiere at the 2025 Shanghai Motor Show as a production version of last year’s Arata Concept. In addition, the CUV will sit on top of Changan’s scalable EPA1 platform and offer up to around 301 miles of electric range. #Mazda #EZ60 #BEVs pic.twitter.com/wyzgOkG3jm
— GearheadCole ⚙️ (@cole_marzen) April 1, 2025
Vzhled
Design EZ-60 vychází z konceptu Arata a Mazda si od něj slibuje větší úspěch, než zaznamenal pomalu se prodávající model MX-30. Design působí svěže a moderně – ostré linie, robustní proporce a netradiční „letecké“ sloupky v zadní části karoserie. Zajímavostí jsou kamerová zpětná zrcátka, která jsou v Číně na sériových autech legální už více než dva roky.
Mazda zatím interiér EZ-60 oficiálně neukázala, vše si schovává na Auto Shanghai 2025, který se koná už tento měsíc. Dá se ale očekávat, že design palubní desky bude vycházet z EZ-6, tedy s dominantní obrazovkou infotainmentu a minimem fyzických tlačítek. V sedanu Mazda vsadila na kvalitnější materiály než její čínský protějšek Deepal, takže i v SUV by mělo jít o důstojný standard značky.
Motorizace
Pod elegantním kabátem se údajně podle Motor1 skrývá technika SUV Deepal S07, což znamená, že Mazda nabídne jak čistě elektrickou verzi, tak verzi s prodlužovačem dojezdu – tedy elektromotor doplněný o malý 1,5litrový benzinový agregát, který funguje jako generátor. Otázkou zůstává, zda se tato verze dostane i do Evropy, nebo zde bude Mazda nabízet pouze čistě elektrickou variantu, stejně jako v případě sedanu EZ-6.
Verdikt
Mazda EZ-60 se tedy jeví jako vážný konkurent pro zavedené hráče jako Tesla Model Y, Volkswagen ID.4 nebo Hyundai Ioniq 5. Přináší svěží design, rozumnou technologickou výbavu a silné zázemí ve spolupráci s jedním z největších čínských výrobců. Pokud se podaří nabídnout i zajímavý dojezd a cenu, může to být konečně ten elektromobil, kterým Mazda prolomí ledy na trhu.
l2udju