Více
    5.1 C
    Czech
    Pátek 14. března 2025

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Reklama

    Toyota v oblasti nabídky elektromobilů na evropském trhu dlouhodobě strádala, nyní však představuje již třetí plně elektrický model určený pro evropské trhy, díky kterému bude mít zástupce hned ve třech velikostních segmentech SUV. Mezi malý Urban Cruiser a rodinný bZ4× totiž vstupuje kompaktní C-HR+.

    Pokračování v odkazu 

    Novinka svým názvem i designem navazuje na populární kompaktní crossover s hybridním pohonem, znak + v názvu ovšem naznačuje, že nepatrně povyrostla. Na délku vůz měří 4520 mm, přičemž rozvor má délku 2750 mm. Díky tomu model slibuje prostornější kabinu, která by měla pohodlně pojmout i čtyři dospělé, a prostorný kufr o objemu 416 litrů.

    Technickým základem je čistě elektrická platforma e-TNGA, podobně jako u většího modelu bZ4×. Oba modely jsou technicky spřízněny, obzvlášť v oblasti pohonných ústrojí. C-HR+ ovšem slibuje vlastní naladění podvozku, lepší aerodynamiku a ještě lepší dynamiku.

    Vůz bude dostupný s bateriemi o kapacitě 57,7 kWh a 77 kWh, přičemž maximální dojezd by měl v závislosti na konfiguraci dosahovat až 600 kilometrů dle WLTP. Zatím jde ale pouze o předběžné hodnoty.

    Motorizace 

    Základní baterie bude dostupná pouze v kombinaci s elektromotorem o výkonu 123 kW (167 k) na přední nápravě. S větší baterií nabídne předokolka výkon až 165 kW (224 k), současně však bude dostupná i verze s pohonem všech kol, nabízející výkon 252 kW (343 k) a zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy. Mimo sportovní vozy rodiny GR by tak mělo jít o nejvýkonnější model v evropské nabídce značky Toyota.

    Nabíjení s možností předehřevu baterie

    Automobilka také zapracovala na systému nabíjení s možností předehřevu baterie a nechybí ani teplené čerpadlo fungující v synergii s klimatizací i dalšími systémy výhřevu. Palubní nabíječka nabídne standardní výkon 11 kW, volitelně však až 22 kW. Na rychlonabíječce si vůz poradí s výkonem až 150 kW. Některé inovace v oblasti baterií a pohonného systému navíc Toyota v rámci modernizace aplikuje také na model bZ4×.

    Verdikt 

    Nová Toyota C-HR+ by se měla na prvních evropských trzích objevit zřejmě ke konci roku 2025, na všechny trhy by pak měla dorazit během roku 2026. Ceny zatím nejsou známé.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.

    Mercedes-AMG vyvíjí novou generaci motoru V8

    Ano, je to skutečně tak. Mercedes-AMG potvrdil, že pracuje na vývoji nové hybridní pohonné jednotky V8, která by mohla dorazit už v roce 2026. Pokud se tak opravdu stane, čeká na zákazníky brutální výkon, který by mohl být o něco málo šetrnější k peněženkám. 

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.

    Mercedes-AMG vyvíjí novou generaci motoru V8

    Ano, je to skutečně tak. Mercedes-AMG potvrdil, že pracuje na vývoji nové hybridní pohonné jednotky V8, která by mohla dorazit už v roce 2026. Pokud se tak opravdu stane, čeká na zákazníky brutální výkon, který by mohl být o něco málo šetrnější k peněženkám. 

    Napište svůj komentář

    Zadejte svůj komentář!
    Zde prosím zadejte své jméno

    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama