V moři elektrických crossoverů a SUV je klasický sedan příjemnou změnou. Bohužel, nový elektromobil od Nissanu, model N7, bude vyráběn výhradně pro čínský trh. N7 byl vyvinut ve spolupráci s místním partnerem Dongfeng prostřednictvím jejich 50:50 joint venture. Nebýt loga, těžko bychom tento vůz označili jako Nissan. Jak tato spolupráce dopadne? Audi už do Číny také vyrazilo.
Spolupráce v Číně se začínají rojit jako včely po dešti. Nissan rozhodně není jednou automobilkou, která vycítila na tomto trhu příležitost. Audi se rozhodlo vyvinout novou značku „AUDI“ a expandovat. Číňané jsou v mnohém nároční zákazníci, všichni ale touží po trendech. To přesně výrobci vědí a snaží se vyrábět auta tak, aby se co nejvíce zavděčili. Má takový přístup ale budoucnost?
Design
Pokud vám N7 připadá povědomý, Dongfeng Nissan představil produkční model v dubnu v podobě konceptu Epoch. Je to elegantní sedan, který splňuje všechny současné designové trendy. Rozdělené světlomety, zadní světelný pás, osvětlené logo, dvoubarevná kola a plynulá střecha. Denní LED světla trochu připomínají Hyundai, ale boomerangově tvarovaná světla pod nimi dávají vozu jedinečný výraz.
Někteří by mohli tvrdit, že se jedná o první elektrický sedan Nissanu. To však není pravda. V roce 2018 byl na čínský trh uveden Sylphy Zero Emission založený na platformě Leaf. Jak velký je N7? S délkou 4930 mm a šířkou 1895 mm je zhruba stejně velký jako Volkswagen ID.7. Výška 1487 mm je však nižší. Rozvor náprav činí 2915 mm, což je o něco kratší než u Volkswagenu.
Introducing the all-new N7, an EV sedan developed in China for urban go-getters. The N7 sports a sleek, futuristic exterior and a suite of intelligent tech to suit a variety of lifestyles.
— Nissan Motor (@NissanMotor) November 15, 2024
For more about the #N7 ahead of its arrival in China: https://t.co/H3NNDIIlXe#Nissan #EV pic.twitter.com/gbX4aIrLOR
Technologie
Nissan zatím není ochoten ukázat interiér ani zveřejnit technické specifikace kromě rozměrů vozu. Víme, že stojí na lokálně vyvinuté modulární elektrické platformě a bude nabízen s pokročilým asistenčním systémem „Navigate on Autopilot“. Uvnitř by měl hladce běžet dotykový displej díky procesoru Qualcomm Snapdragon 8295P.
Verdikt
N7 se v Číně začne prodávat v první polovině roku 2025. Je to jeden z několika modelů zahrnutých do střednědobého plánu Nissanu „The Arc“, který umožní joint venture Dongfeng Nissan urychlit uvedení hybridních a elektrických vozidel na čínský trh. Tato strategie počítá s celkem 30 modely do roku 2027, včetně sedmi vozidel pro Spojené státy.