Peugeot e-408 přináší do světa elektromobility zcela nový rozměr. Tento inovativní crossover spojuje elegantní design, špičkové technologie a ohleduplnost k životnímu prostředí. Díky svému dynamickému vzhledu a prostornému interiéru nabízí e-408 ojedinělý jízdní zážitek a zároveň dostatek místa pro celou rodinu.
Peugeot e-408 se na trhu střetne s řadou konkurentů, jako jsou Volkswagen ID.4, Škoda Enyaq iV nebo Hyundai Kona Electric a nebo nově Škoda Elroq. V porovnání s nimi nabízí pro mnohé Peugeot zajímavější design a sportovnější jízdní vlastnosti. Na druhou stranu, někteří konkurenti nabízejí větší dojezd nebo prostornější interiér, více technologií a také nižší cenu.
I přesto, že se jedná o elektrický crossover, Peugeot e-408 mnohé překvapí právě cenou. Pokud budeme počítat naprostý základ, dostaneme se na hodnotu cca 1,05 milionu korun za verzi Allure. Verze GT už atakuje hranici 1,15 milionu korun. Akční nabídka sice ušetří cca 60 000 korun, to je ale stále málo. V době, kdy i Škoda začala vyrábět dostupnější Elroq, není cenovka noviny ze stáje Peugeot právě příznivá. Pojďme se podívat, co všechno se nám dostane do rukou.
Design
Peugeot e-408 zaujme svým neotřelým designem, který kombinuje prvky SUV a fastbacku. Charakteristické jsou výrazné LED světlomety, velká kola a dynamické proporce. S délkou téměř 4,7 metru nabízí dostatek prostoru pro pět cestujících a jejich zavazadla. Celkově musíme vzhled pochválit. Peugeot udělal majestátní krok vpřed a model e-408 je toho důkazem.
Interiér e-408 je typický pro moderní modely Peugeotu. Dominuje mu i-Cockpit s malým volantem a digitálním přístrojovým štítem. K dispozici je také velký dotykový displej infotainmentu, který umožňuje ovládání většiny funkcí vozidla. Výbava zahrnuje řadu moderních asistenčních systémů, jako je adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu nebo systém rozpoznávání dopravních značek.
Motorizace
Srdcem Peugeotu e-408 je výkonný elektromotor o výkonu 157 kW (210 koní), který pohání přední kola. Maximální točivý moment činí 345 Nm. Elektromotor se spojil s lithium-iontovou baterií o využitelné kapacitě 58,2 kWh, která zajišťuje dojezd až 453 kilometrů podle WLTP. Díky podpoře rychlého nabíjení s výkonem až 120 kW lze baterii dobit z 20 % na 80 % za pouhých 30 minut.
Verdikt
Model Peugeot e-408 se na trhu rozhodně neztratí. Automobilka ukázala, že patří na špičku trhu v elektromobilech.