Na prestižní akci Concorso d’Eleganza Villa d’Este v Itálii se BMW pochlubilo fascinujícím konceptem motocyklu s názvem R 20. Jméno sice navazuje na legendární předválečný model, ale v tomto případě se jedná o radikální interpretaci, která posouvá hranice designu, technologií i samotného pojetí roadsteru do 21. století.
Koncept BMW R 20 sklidil u fanoušků motorek bouřlivé ovace. Jeho minimalistický design s nádechem nostalgie, impozantní motor a agilní podvozek slibují fascinující jízdní zážitek. Zda se R 20 dočká sériové výroby, ukáže až čas. BMW zatím mlčí, ale s ohledem na nadšené reakce veřejnosti je tu jistá šance, že se tento rebelský roadster objeví i v showroomu.
Design
Na první pohled je patrné, že BMW R 20 sází na minimalistický styl. Hliníková nádrž s čistými liniemi evokuje starší modely BMW. Litý hliníkový pomocný rám s jedním sedlem zase dodává motocyklu moderní a dravý vzhled. Minimalistickou filozofii podtrhuje i kruhový světlomet s LED technologií a DRL, kde je prostor mezi centrálním světlem a kruhem ponechán volný pro proudění vzduchu.
Koncept postrádá zrcátka, tlumič výfuku a SPZ, které by sériová verze pravděpodobně obsahovala. I tak ale R 20 jasně dává najevo, že je stvořen pro rebely a milovníky ryzího motocyklového zážitku.
Podvozek
Aby se R 20 neomezoval jen na brutální sílu, ale nabídl i agilní a zábavnou jízdu, zkrátil BMW rozvor motocyklu a upravil úhel hlavy řízení na 62,5 stupně. Díky těmto změnám by se R 20 měl v zatáčkách chovat mnohem ovladatelněji a hravěji než jeho starší sourozenec R 18.
Motorizace
V rámu R 20 dřímá impozantní dvoulitrový motor typu boxer, odvozený od agregátu modelu R 18. Díky zvětšenému objemu a optimalizaci slibuje tento motor ještě větší porci síly a dynamiky.
Přesné parametry výkonu BMW zatím nezveřejnilo. Ale vzhledem k zaměření na sportovní charakter a impozantní objem motoru se dá očekávat, že překoná hodnoty R 18 (91 koní, 158 Nm).
Verdikt
BMW R 20 bezpochyby představuje fascinující vizi moderního roadsteru s duší rebela. Ať už se do sériové výroby dostane, nebo ne, už teď jasně ukazuje, jakým směrem by se mohl vývoj motocyklů v BMW ubírat v následujících letech.