Tento masivní skútr nese jméno Burgman 400. Už z něj můžeme odtušit, že se nebudeme bavit o nějakém drobečku. Firma sice popisuje svůj skvost slovy „elegantní atlet“, my bychom se ale spíše klonili k označené tvrdý bojovník. Ostré kontury dodávají skútru respekt, výkon zase svižnost a odpich. Design sice nemusí sednou všem, za nás se ale Burgman 400 povedl.
Suzuki nešetří chválou, pokud jde o model Burgman 400. Vyjadřuje se o něm takto: „Padne jako ušitý oděv. Jízda je pohodlná a výkon má jako šampion. Brilantně manévruje. A přináší vítěznou kombinaci stylového designu, praktičnost a pohodlí.“ Může vůbec nějkaý skútr dosáhnout těchto kvalit? Suzuki se se svým modelem Burgman 400 vydala na odvážnou cestu, plán ale vyšel. Stojí před námi stroj, který se hodí jak do městských uliček, tak na dlouhé jízdy.
Cenově se dostaneme na vyšší čísla. V základu na nás čeká Burgman 400 za necelých 200 000 korun. Mnozí lidé tak upřednostní klasickou mašinu, která může vyjít na podobné peníze. Pokud ale hledáme vyloženě skútr a všechny kvality, které s ním přicházejí, měli bychom u tohoto zpozornit. Do rukou se nám dostane skutečná kvalita a spolehlivost, skvělé technologie a záruka bezpečí. Pojďme se na Suzuki Burgman 400 podívat pořádně zblízka.
Design
Na první pohled na skútr Burgman 400 skutečně zaujme svou masivní stavbou. Přední maska s LED světlomety působí elegantně, postupně se ale dostáváme do poměrně sportovnější prostředí. Sedlo se dostalo od země na vzdálenost 755 mm, posed je tedy výrazně pohodlný. Samotná ergonomie sedla působí robustně a stabilně. Suzuki opět využila ostrých tvarů. To platí jak pro držáky kufrů za sedlem, tak pro výfuk.
Specifikace
Skútr váží cca 215 kg. To je dost na to, abychom měli stabilitu během jízdy, a to i při manévrování v ranní špičce. Za to vděčíme i kolům s menším průměrem. Přední 15 palců, zadní 13 palců. Během jízdy můžeme dobíjet své telefony díky zásuvce 12 V. Spodní strana skútru nabízí otvor pro rychlé přichycení řetězu. Burgman 400 může být nastartován pouze majitelem. I tato drobnost přispívá k vyššímu bezpečí. Systém SAIS používá elektronický systém v klíči.
Motorizace
Pod kapotáží se ukrývá kapalinou chlazený jednoválec o obsahu 400 cc. Ten nabízí výkon až 31 koní a točivý moment 36 Nm. Tohle jsou hodnoty svižného skútru.
Verdikt
Za 200 000 korun dostaneme skutečně hodně spolehlivé muziky. Mašina Suzuki Burgman 400 nás příjemně překvapila.
Za to je auto a neprší na mne