Škoda už brzy představí zbrusu novou podobu legendy zvané Kodiaq. Jak si ale až doposud stála nejvíce pokročilá verze? Toto SUV nabízí to nejlepší, co jako zákazníci můžeme od praktického vozu chtít. Do rukou se nám navíc dostane nezanedbatelný výkon, který právě u Škody bývá občas oříšek. Kodiaq se probojoval na přední místa světových žebříčků a my musíme konstatovat, že právem.
Designem si nezadá s žádným jiným SUV. Škoda zvolila už kdysi zcela ojedinělý postup. Nejvíce modernizovaná verze se pyšní masivní přední částí, ostřejšími rysy a pohodlnějším interiérem. Technologicky si pro nás automobilka připravila zase něco nového. Vyšší kvalita konektivity je samozřejmostí. Vděční budeme i za veliké množství asistentů. Mezi ty nejvíce profanované patří asistent manévrování s přívěsem nebo asistent parkování. Škoda se skutečně překonává.
Cenově se pochopitelně dostáváme do zcela odlišných vod. Jen za základní verzi, do které si budeme muset navíc dokoupit nemálo věcí, se připravme utratit více než milion korun. Abychom si navíc mohli splnit sen v podobě agresivního motoru verze RS, z banky si budeme muset vybrat cca 1,4 milionu korun v základu. Tohle už. Jsou čísla, která umí zamávat s rodinným rozpočtem. Prodej ale nepoklesl, naopak. Jen za rok 2023 se prodalo na 131 000 kusů. Pojďme se na model Škoda Kodiaq podívat zblízka.
Design
Vzhled přímo dráždí. I základní verze nás naprosto dostane masivním předkem, kde mohutná mříž plynule navazuje na ostré LED světlomety. Z boku nás překvapí výška vozu. Přestože se nemusí zdát jako nejvýraznější, při vstupu do dveří jde pocítit. Nastupování je ale snadné a pohodlné. Zadní strana už nenese znak automobilky, ale přímo nápis Škoda.
Interiér nás okouzlí převážně volbou materiálů. Za vysokou cenu dostaneme skutečně odpovídající kvalitu. Nikde nic neškrábe, sedadla dostala prémiový povrch, ambientní osvětlení dokresluje celou eleganci vozu. Třetí řada sedadel navíc skvěle poslouží i na delší cesty.
Motorizace
Pod kapotou najdeme jak benzín, tak diesel. Kodiaq budoucnosti by navíc měl dodat i hybridní variantu. V současné době nabízí benzín 1,5litorvou a dvoulitrovou verzi s výkony 110 kW a 140 kW. Diesel ve dvoulitru umí vyrobit 147 kW a až 400 Nm. Pokud sáhneme po dvoulitrovém RS, máme k dispozici až 180 kW. Pěkná čísla, nemyslíte?
Verdikt
Elegantní a v některých výbavách i silně sportovní SUV. Škoda opět ukázala, že přední místo na světovém trhu si zaslouží.
Prodej roste každým dnem? 😀 😀 já nemůžu 🙂 blábol dne, tohle si člověk sám na sebe nekoupí, za ty peníze jsou lepší auta, ne tahle předražená plechovka 🙂