Na málokterý vůz se čekalo s takovým napětím jako právě na Ford Explorer. Tohle masivní SUV jezdí na elektřinu a na známe platformě. Pro inspiraci si zašla značka Ford za značkou VW. Ford Explorer se pohybuje na platformě MEB. Designem dokáže zaujmout každého a nabít se dokáže za rekordní čas. Jak se nechá firma ohodnotit? Praktické SUV s baterií není levný artikl.
Výrobci na svém modelu Ford Explorer demonstrují prožitá léta plná zkušeností a touhy posovat se dál. Elektrická SUV už sice běžně brázdí evropské silnici, žádné ale nevyvolalo takový rozruch jako model Explorer. Důvod je prostý. Ford obecně patří mezi značky, které by mohly školit ostatní o tom, jak se dělají vozy do terénu. Matador už se sice profiluje několika elektrickými kousky do terénu, SUV v tom pravém slova smyslu ale chybělo. Explorer navíc svými dovednostmi rozehrává zcela novou partii na evropském trhu a věřme tomu, že hraje ji chytře. Podle všech informací bude tohle SUV maximálně praktické, pohodlné, bude se rychle dobíjet a nebude stát přemrštěný peníz. Pojďme se na tento zázrak podívat zblízka.
Design
Vzhled nového modelu Ford Explorer jasně napovídá, kam firma směřuje. Oddělila konečně světy spalovacích motorů a elektřiny. Nové SUV si rozhodně na nic nehraje a působí dospěle a sebevědomě. Přestože působí navenek chladně až futuristicky, přímo vybízí řidiče sjet z pohodlné cesty do prašného terénu plného výmolů. Přední maska skloubila vyplněnou plochu grilu s horní lištou, na které najdeme slovo Explorer. Navíc spojuje oba LED světlomety. Podobný tvar zrcadlově kopíruje také nárazník. Z boku si dali vývojáři s koly a také liniemi. Ty se uzavírají v zadní části, která nápadně připomíná tu přední.
Kabina skrývá několik zajímavých detailů. Vedle ne zrovna kulatého volantu najdeme 15palcovou obrazovku infotainmentu, která je navíc posuvná. Ukrývá se pod ní uzamykatelný úložný prostor. Chytré a praktické.
Výkon a baterie
Síla motoru zatím není zcela známá. Spekuluje se ovšem o maximální hodnotě 300 koní při pohonu 4×4, a to díky MEB platformě od VW. Baterie by se měla dobít za pouhých 25 minut. Ideální čas.
Verdikt
Doporučená cena se zatím pohybuje kolem hodnoty 1,1 milionu korun. Přestože bychom mohli očekávat víc, za elektromobil takových kvalit bychom u jiné věhlasné značky zaplatili určitě více. Nezbývá nám než čekat a těšit se.