Dacia se proslavila několika modely a Sandero patří mezi ty nejznámější. Pomocník za slušné peníze si získal srdce nejednoho řidiče. Dnes už se neuchytí vtipy na účet této automobilky. Dacia šla neskutečně výrazně nahoru a dobývá trh vozy za rozumnou cenu, což je v současné době základ. Model Sandero navíc splňuje vše, co od rodinného pomocníka očekáváme a mnohem víc.
Přestože automobilka Dacia představuje model Sandero jako městský typ, rozhodně nepohrdne i pořádnou projížďkou po okolí. Musíme se smířit s faktem, že s nízkou cenou musely přijít i úlevy v oblasti kvality. Na druhou stranu, Dacia umí skutečně mistrně pracovat s výrazem „poměr cena/výkon“. V kabině se budeme po pár chvílích cítit opravdu jako doma a zvenku nás auto rozhodně ničím neurazí, ba naopak. K dobru se připočítává i množství technologií, za které bychom si normálně museli slušně připlácet. Dacia Sandero zkrátka zůstává i s novou maskou nehynoucí legendou, která si svou cestu k zákazníkovi najde. Pojďme se na tento unikát podívat pořádně zblízka.
Design
Dacia obecně začala své vozy oblékat do nového kabátu, který má být pro veřejnost lépe rozpoznatelný. Většina tohoto nového přístupu se kulminuje v přední části. Výraznou změnou také prošel znak, která nově zaujímá tvar X. Je zasazený do jednoduché masky chladiče, na kterou plynule nasedají LED světlomety. Postranní ochranné prvky mohou ladit s barvou karoserie, což kvalitu designu opět posouvá dopředu. Kola mohou nabrat velikosti od 15 palců do 16 palců. Více k životu nepotřebujeme. Zadní část zdoby znak ve formě nápisu „Dacia“. Celý nárazník se lehce zvednul, což dodává i takto malému automobilu na mohutnosti.
Interiér si nás okamžitě získá svou autenticitou a jednoduchostí. Ve firma Dacia prostě zjistili, že nemá cenu se přetvařovat a za nízkou cenu nám prostě dodají náležitý ekvivalent. Výrobci s tímto přístupem dokážou díky dlouholeté tradici pracovat tak mistrně, že máme pocit, jako bychom seděli v japonském voze. Přestože na mnohých místech najdeme levný plast, vše je logicky rozmístěné a minimalisticky navržené. Dacia Sandero opět ukázala svou silnou stránku.
Motor
Kombinace benzín/LPG nabízí litrový motor a výkon 100 koní. Dále máme k dispozici klasické benzíny, které nabízejí 67 nebo 91 koní. Nejedná se zrovna o hitparádu, svůj účel ale auto splní.
Verdikt
Necelých 300 000 korun v základu zaplatíme za model Dacia Sandero. Koupě této legendy se jednoduše vyplatí.