Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun.
Cena rozhodně není jedinou výhodou, kterou v sobě Kangoo ukrývá. Nadchne nás přijatelný výkon, skvělé funkce a hlavně design. S podobně laděným vozem se v nedávných časech pochlubil například Mercedes, tam ovšem zaplatíme jinačí peníze. Renault Kangoo je ideální kombinací praktičnosti, krásy a ceny. Skvěle vybalancované vozidlo, které se na první pohled nemusí jevit jako ničím originální, postupem času nás ovšem dokáže hodně překvapit. Kangoo je vystihován jako automobil pro volnočasové aktivity. Ocení ho ovšem určitě i pracanti. Pojďme se zblízka podávat na Renault, který umí dopřát svému majiteli mnohé plus i něco navíc.
Design
Kangoo dokáže designem rozhodně pozitivně překvapit. Jedná se o velice precizně zpracovaný vůz, který má logicky rozestavěné prvky exteriérů. Působí vyzrále, dospěle a sebejistě. O většinu těchto vlastností se stará přední maska chladiče, která kombinuje chromované prvky mříže se masivním znakem a skvěle postavenými LED světlomety. Ty jsou rozděleny do několika ostrých sekvencí, které dodávají celému vozu ten pravý robustní výraz.
Kola nabírají velikosti od 16 palců do 17 palců. Jejich designové provedení sice nijak nenadchne, rozhodně ale neurazí. Zadní strana pak vyniká převážně světlomety. Ty se posunuly do šířky a nechávají tak prostor zazářit lesklé liště s nápisem Kangoo a ikonickému znaku Renault. Střecha je opatřena kolejemi pro přídavný náklad. Přestože máme v kufru hodně prostoru, nějaký navíc se hodí vždycky.
Interiér skvěle pracuje s poměrem cena, výkon. Krásně tvarovaný volant padne perfektně do ruky, palubní deska je opatřená imitací dřeva, obrazovka infotainmentu je dostatečně veliká a přehledná. O pohodlí během jízdy je postaráno.
Motor
Nejslabší variantou je 1,3litrový benzín, který dodá vozidlu cca 100 koní a 200 Nm. K dispozici máme ale i 130 koní a 240 Nm. Nafta využívá 1,5litorvý motor s výkonem 95 koní a točivým momentem 260 Nm. Silnější pak umí vyrobit 115 koní a 270 Nm. K dispozici je také Kangoo v elektrické variantě.
Verdikt
Základ vozu se pohybuje kolem 590 000 korun. Dostat se můžeme na 650 000 korun. Kangoo za to ale stojí.