Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu.
Co se ceny týče, málokterý německý vůz s podobnými kvalitami může stanout na značkách za stejnou hodnotu jako právě Astra. K podivení je navíc fakt, že tenhle Opel disponuje tak svěžím a odvážným designem, že by si jiné firmy nechali za podobný nápad hodně připlatit. Opel tvoří divizi rozpoznatelných vozů s duší. Jako zákazníci oceníme stupně výbav. Ty máme v katalogu hned čtyři. Edition, Elegance, GS a Ultimate. Pochopitelně, cena se zvyšuje v závaznosti na množství prvků, které si do svého automobilu zvolíme. Potěší nás ovšem fakt, že i v základu Astra nabízí slušnou porci asistentů, technologií a pohodlí. Pojďme se na tento německý vůz podívat pořádně zblízka.
Design
Vzhled převzal štafetu od výkonu a jiných vlastností, které bývají mnohdy na prvních příčkách. Design vozu Astra neskutečně překračuje svůj stín. Více moderní smyšlení není téměř možné pozorovat u jiných světových značek. Přední část naprosto ovládla maska chladiče společně s LED světlomety. Jedná se o černou lištu, ve které jsou světla přímo zasazena. Máme tak pohled na ucelený jednolitý prvek. Velmi působivé. Nárazník navíc dostal poměrně ostrý profil, zvyšuje se tak dynamika Astry. Kola podle výbavy dosahují až 18 palců. Jejich vzor nemá obdoby. Jedinečný pohled na skvěle odvedenou práci.
Bok si pohrává s kombinací černé střechy a barvy zbytku karoserie. Zadní strana se může pochlubit skvěle postavenými světlomety, mezi kterými najdeme kromě značky Opel také nápis Astra. Interiér nás přenese do zářivé budoucnosti. Za sportovním volantem máme o všem přehled na obrazovce infotainmentu, která je spojena i s přístrojovým panelem. Sedadla jsou rovněž tvarována sportovně.
Motor
Motor nabízí variantu benzín i diesel. 1,2litrový benzín disponuje výkonem 130 koní, ale také 110 koní. 1,5litrový diesel pak nabízí rovněž 130 koní. Dopřát si můžeme i automatickou převodovku.
Verdikt
Nejméně výkonná verze nás vyjde na cca 530 000 korun. I ta ovšem dokáže skvěle posloužit. Dostat se můžeme až na 800 000 korun. Záleží na nás. Stále ale platí, že nové auto v základu za lehce přes 500 000 korun hodně potěší.