Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout.
Na startovní značky dorazil nový Seat Arona ve třech výbavách. Mezi klasickými Style a FR najdeme zlatou střední cestu Xperience. Co se výrobcům ze Španělska ovšem skutečně povedlo je design. Kombinace vyspělosti s dynamikou. Arina působí skutečně vyzrále a dospěle. Na nic si nehraje, a tak to má být. Hrdě si nese znaky pro Seat tolik typické. Zároveň patří k těm nejlepším v oblasti bezpečnosti. Během jízdy nám bude k dispozici veliké množství asistentů, které nám výrazně ulehčí práci. Netvrdíme, že se jedná o přelomové technologie, za tu cenu bychom je ale v základní výbavě nečekali. Pojďme se podívat na vůz, který hravě strčí do kapsy dobrou polovinu konkurence.
Design
Jak jsme si již řekli, Arona výrazně vyrostla. Linie karoserie skvěle ladí a dotvářejí u Arony elegantní vzhled. Zároveň ale vidíme na mnoha detailech jistou sportovnost a dynamiku. Kromě zadního nárazníku mezi takové detaily patří i mnoho prvků interiéru. Přední maska krásně navazuje na tradici firmy Seat, a to převážně svým grilem. LED světlomety opět převzaly trojúhelníkový tvar. Podvozek je výrazně dynamický. K dispozici máme až 18palcová kola, která navíc vypadají naprosto dokonale. Pokud jsme nároční na barvy, nemějme obavy. Arona přijíždí se širokou paletou.
Zadní část se chlubí přepracovaným nárazníkem. Ten tak zvýrazňuje robustní stavbu vozu. Střecha jde barevně do kontrastu se zbytkem karoserie. Interiér nabízí dynamickou jízdu se sportovním volantem, širokou obrazovkou infotainmentu a krásně tvarovanými sedadly. Abychom dokázali, jak moc se Seat potrpí ne detaily, podívejme se na větráčky. Kolem nich nás zaujme LED osvětlení. Arona se nemá v kabině zač stydět. Naopak.
Motor
Nezáleží na výbavě, pokaždé dostaneme k dispozici jedničkový motor. Může se to zdát málo, přeci jen, maximální výkon tohoto crossoveru může být pouze 110 koní. Arona je ovšem neskutečně živý. Krásně pracuje s dynamikou podvozku. Jízda nás tedy rozhodně nezklame.
Verdikt
Vůz, který startuje už na částce 484 000 korun není třeba komentovat. Prodává se sám.