Dacia udělala mnoho odvážných kroků na cestě k modernizaci. Za zmínku rozhodně stojí proměna vizuálu, který přitahuje větší pozornost. Nově všechny vozy zdobí znak X na přední masce. Dacia se navíc zavázala i k elektrickému rozvoji. Její městský vůz Spring přináší skutečné jaro do ulic. Výkon je sice nízký, nemůže se ovšem rovnat nízkosti pořizovací ceny.
Dacia se rozhodla jít do prodeje trochu jinou cestou, než jakou zvolily ostatní značky. Zatímco mnoho evropských firem zkrátka „napálí“ cenu svého elektrického modelu tak, aby se investice bohatě vrátila, Dacia volí raději dostupnost. A skutečně, cca 500 000 v základu za elektromobil není skutečně takové množství peněz, které by nás položilo do kolen. Pochopitelně, například Enyaq bude kvalitou úplně jinde, cena ve finále ovšem dozajista rozhodne. Výkon jasně naznačuje, že s modelem Spring se můžeme pustit opravdu jen do městských uliček. Pojďme se na tuhle Dacii podívat pořádně zblízka.
Design
Vzhled je faktor, který konečně začala tahle značka řešit. Dacia nikdy nepatřila mezi matadory designu, spíše stála v čele posměšků. S novou éro ale přišlo také nové pojetí marketingu a krásy jako takové. Všechny modely tudíž získaly stejný vzhled přední masky, aby tak výrobci mohli vytvořit divizi, která bude snáze zapamatovatelná. Ani Spring tedy není výjimkou. Po obou stranách masky, kde se pod znakem X skrývá nabíjecí otvor, najdeme dva velice povedené světlomety. Středová část silně připomíná nový prvek značky VW.
Kola nabrala rozměr pouze 14 palců, což se ovšem hodí pro městské manévrování. Z boku má pro nás Spring připravený ještě jeden hlavní doplněk. Lištu s nápisem Spring. Zadní část se skutečně povedla. Mezi dvěma rudými světlomety je zasazen nápis Dacia ve zcela novém provedení. Obdobný prvek začala před nedávnem používat značka Kia. Kdo se inspiroval?
Interiér představuje hlavně jednoduchost a touhu ušetřit. Na palubní desce najdeme pouze to nejdůležitější v čele s malou obrazovkou infotainmentu. Zadní sedadla nejsou zrovna dvakrát prostorná, proto počítejme maximálně se čtyřmi osobami na výlet.
Motor
Elektromotor dokáže nabídnout pouze 44 koní a maximálně 125 Nm točivého momentu. Slabý výkon se ovšem dá pochopit vzhledem k faktu, že celý vůz váží pouze 970 kg. Dojezd se pohybuje podle podmínek v rozmezí od 230 km do 305 km. Není to moc, ale na městský provoz to bohatě stačí.
Verdikt
Konečně cena. Cca 530 000 korun je částka, kterou v základu necháme firmě Dacia za její elektromobil. To je vcelku slušná. Nabídka, pokud si uvědomíme, že i přes nedostatky je Spring docela živé a vcelku útulné vozítko.
No nevím, asi bych si radši za 350 koupil nové Clio a 180 využil jinak. A nepřišel bych o ten komfort benzínového auta v porovnání s elektrikou. Zatím je to stále tak 10:0 pro benzín.