Model RS e-tron GT už není na trhu nic nového. Zvýšila se sice jeho cena, mnoho ovšem zůstává při starém. Stojí tohle auto za takové peníze? Bavíme se zde už o hranici 4 miliónů korun. V takové situaci je jasné, že tento elektromobil neuvidíme na silnici každý den. I tak je ovšem u lidí oblíbený a my se pokusíme zjistit proč. Může za to skvostný design? Síla motoru?
RS e-tron GT je výstavní vlajkovou lodí automobilky Audi, která chtěla na trh přivézt elektromobil se závodní duší. Všichni totiž víme, že elektřina sice dokáže solidně nakopnout vůz při startu a dokáže ho posunout do rychlostí, o kterých se spalovacím motorům mnohdy jen zdá. Zároveň se ale zvyšuje hmotnost celého stroje, což se dá klasifikovat jako silně kontraproduktivní. Audi vyřešila hmotnost volbou lehčích materiálů, hlavně karbonu. V kalkulaci navíc stále zůstával fakt, že tohle auto musí zároveň lákat vzhledem. Luxus v kabině zkrátka ošidit nelze. Pojďme se na RS e-tron GT podívat pořádně zblízka.
Design
Přestože si tento sportovní model drží jisté dekórum tolik typické pro značku se čtyřmi kruhy ve znaku, najdeme na něm nespočet nových, zajímavých detail. Znak stále ještě patří do starší generace. Nové už se posunuly do 2D rozměru. Barevně to Audi také nepřehání. 3 barvy, které tvoří pevný základ. Bílá, rudá a šedá metalíza Kemora. Linie se drží nízko, aby automobil nekladl téměř žádný odpor vzduchu. O přední odvod se stará nárazník. Ten žene vzduch za přední kola.
Na boční straně vybočují z řady kola. Pochopitelně. Na tyto kulaté krásky je Audi pes. 20 až 21 palců rozměr, ráfky čítají nespočet variant. Vybere si skutečně každý. Od interiéru nečekejme přehnaně osekaný závodní styl. Ponoříme se do luxusu v podobě kombinace kůže a karbonu. 12,3palcová obrazovka je ostrá a přehledná. Ambientní osvětlení dává celé kabině tajemnější nádech. Rudé prošívání rovněž působí velmi kvalitně. Ve finále, za ty peníze, ještě aby ne.
Motor
Elektrická energie zde přináší výkon až 440 kW. Točivý moment se ustálil na 830 Nm. Dojezd se posunul na hodnotu 472 km. Na závodní elektromobil o hmotnosti téměř 2,5 tuny se jedná o více než skvělý výsledek.
Verdikt
4 012 900 korun. Cena za elektrický trhách je skutečně vysoká. Tohle Audi za to sice stojí, málokdo si ho ovšem pořídí.