Na Fiat se obecně dosti zapomíná, přitom nabízí vcelku slušnou škálu vozů. Zaměřil se ovšem nejvíce na městské stroje a 500x jim kraluje. Lehký vůz s povedeným designem se vyznačuje skvělými jízdními vlastnostmi, sportovním duchem i praktičností. Zároveň už ale nepatří Fiat k těm levnějším značkám. 500x startuje na našem trhu na poměrně vysokém cenovém stupni.
Každý si pochopitelně sportovní výbavu představujeme po svém. I tak k tomuto fenoménu přistoupil Fiat. Italové mají velice vyhraněný styl, který z modelu 500x kouká každým coulem. Ikonická přední maska s kulatými světlomety s LED technologií jsou pouhý začátek. Výrobci zvýšili průměr kol, což ovšem na ovladatelnost, která uvítá průměr spíše menší, nemá sebemenší vliv. Zároveň je Fiat známý spolehlivostí a také smyslem pro dotahování detailů. Krásně se tomu přizpůsobil i marketing. Silný motor, sportovní prvky, pohodlná kabina. Pojďme se na italský stroj do malých uliček podívat pořádně zblízka.
Design
Fiat se při návrhu své nejnovější verze modelu 500x zaměřil na motto: sportovnost je o přístupu. Nic nemůže být blíže pravdě. Nehledejme na tomto voze prvky sportovních střel pro Italy tak známé. Fiat 500x je zkrátka ojedinělý a neskutečně osobitý stroj. Přední maska využívá svého ikonické předlohy starších verzí. Kulaté světlomety ovšem nabraly LED rozměr a nárazník poněkud ostřejší profil. Nějak tahle si představujeme předek auta, které je sice drobné, ale disponuje odvážným srdcem.
19 palců průměru kol už je poněkud veliké číslo na takto malé auto. Vůbec nám to ale nepřijde podivné. Fiat 500x využívá velice úzkých pneumatik, a tak se ani výraznější průměr nijak neodrazí například na výšce. Dále se výrobci vytáhli se ztmavenými skly. Čtvercové zadní světlomety krásně pasují do celkové filozofie městského vozu. Fiat si nás ovšem získá hlavně výfukem. Dvojitá koncovka působí neskutečně sportovním dojmem. Interiér zcela odpovídá myšlence, kterou Fiat razí. Malý, ale praktický. 500x navíc dostalo několik závodních prvků, jakými jsou: rudé prošívání, zkrácená řadící páka, speciální sedadla.
Motor
O výkon se stará jedničkový motor, který dá dohromady 120 koní a 190 Nm. O něco zajímavější je 1,3litrový motor, který disponuje výkonem 150 koní a točivým momentem 270 Nm. Maximální rychlost 200 km/h, spotřeba cca 6,7 litru.
Verdikt
Automobil, který se pohybuje kolem ceny 600 000 korun, nabízí mnoho technologií, praktických vlastností a také špičkový výkon. Zde se Fiat prostě překonal.