Více
    8.8 C
    Czech
    Středa 12. března 2025

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    2024 GMC Sierra HD AT4X AEV. Monstrum, které se neztratí

    Každý nákladní automobil je velká investice, ale v případě GMC Sierra HD AT4X AEV není velké jen samotné investování. S hmotností 3 950 kg se tato Sierra skutečně drží definice „heavy-duty“. S roztaženými zrcátky je širší než školní autobus a pokud vám přišla běžná Sierra HD vysoká, verze AEV je téměř o 7,5 cm vyšší. Takhle vypadá pořádný truck. 

    Reklama

    Základní verze GMC AT4X je cenově pod vrcholnou verzí Denali Ultimate. Jakmile ale začnou v USA zaškrtávat volitelné výbavy, cena vozu se velmi rychle dostane na šest číslic. Základní balíček zahrnuje vyšívané opěrky hlavy a množství emblémů, které by mohl závidět i místní policejní sbor, ale najdete zde i praktické prvky, jako je dodatečné krytí podvozku, ocelové nárazníky vpředu a vzadu, ohřívač motoru a koberečky s logem AEV. Cena tohoto obřího vozu začíná na 94 290 dolarech, tedy cca 2,3 milionu Kč, což je cena za verzi AT4X.

    Motorizace 

    Pod kapotou základní verze najdeme něco neuvěřitelného. Je vybavena benzínovým motorem V8 6,6 l s výkonem 401 koní a točivým momentem 629 Nm. Nicméně testovací model serveru Car and Driver měl pod kapotou volitelný naftový motor V8 6,6 l Duramax s výkonem 470 koní a úctyhodným točivým momentem 1 320 Nm. Tento bizon zvládl zrychlit na 100 km/h za 6,6 sekundy, což je jen o dvě desetiny pomalejší než Chevy Silverado HD High Country se stejným pohonným ústrojím, ale o 209 kg lehčí.

    Schopnosti 

    35palcové pneumatiky Goodyear Wrangler Territory MT obuté na exkluzivních 18palcových hliníkových kolech AEV podtrhují robustní charakter tohoto modelu. Systém tlumičů Multimatic DSSV absorbuje nerovnosti terénu a poskytuje mimořádně hladkou jízdu, která se více hodí k luxusním vozům než k pracovnímu nářadí.

    Během testu GMC Sierra AT4X AEV zvládla 28stupňový klesající terén, kdy si v klidu počínala, jako by byla doma v divočině. Podobně jako u Chevy Silverado HD ZR2 Bison, na kterém je GMC postaveno, i AT4X AEV využívá nezávislé přední zavěšení. Ocel použita na nárazníky AEV je také využita k ochraně převodovky a přidání odolného krytu podvozku.

    Verdikt 

    2024 GMC Sierra HD AT4X AEV má sice dlouhý název, verdikt je ale krátký a jasný. Tohle auto dokáže víc, než kombinace konkurenčních pickupů dohromady. 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.

    Mercedes-AMG vyvíjí novou generaci motoru V8

    Ano, je to skutečně tak. Mercedes-AMG potvrdil, že pracuje na vývoji nové hybridní pohonné jednotky V8, která by mohla dorazit už v roce 2026. Pokud se tak opravdu stane, čeká na zákazníky brutální výkon, který by mohl být o něco málo šetrnější k peněženkám. 

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.

    Mercedes-AMG vyvíjí novou generaci motoru V8

    Ano, je to skutečně tak. Mercedes-AMG potvrdil, že pracuje na vývoji nové hybridní pohonné jednotky V8, která by mohla dorazit už v roce 2026. Pokud se tak opravdu stane, čeká na zákazníky brutální výkon, který by mohl být o něco málo šetrnější k peněženkám. 
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama