Japonci jsou známí svou precizností, odhodláním dotahovat věci a pracovat na nich s až vědeckou přesností a poctivostí. Říct o nich, že jsou konzervativní, je možná odvážné, ale co se týče vozidel, možná bychom měli pravdu. Toyota je známá svými pickupy, které trhu nabízí už hezkou řádku let a nyní se pochlubila novou Tacomou, na které si všímavý milovník všech trucků všimne podobností s modelem z roku 2016.
I tento starší model se lehce podobá svému předchůdci z let 2005. Možná Toyota sází na osvědčenou kvalitu, a proto jsou tyto pickupy v lecčems podobné, ale jako vždy je u nového typu tolik nových detailů, že na nějakou podobnost rychle zapomeneme.
Když je řeč o vylepšeních, budeme se muset podívat na typ, který zaujme místo vlajkové lodi Toyota pickupů a to TRD Pro. Jednu ze zkušebních jízd podstoupilo TRD v horách amerického Colorada a to samo o sobě mluví za jízdní vlastnosti této obrovské „bestie“.
Celé auto je postaveno výš a tím pádem si jasně všimneme tlumičů internal-bypass Fox shocks, které nemusí být nikomu, kdo alespoň trochu sleduje závodní svět, nijak představovány. Tenhle „král všech terénů“ je poháněn 3,5 litrovým šestiválcem a generuje sílu 278 koní s krouticím momentem 377 Nm.
V poušti tak strach mít rozhodně nebudeme. Na silnici dokáže TRD potrhat asfalt při startu z 0 na 100 za 7s. Celou jízdu si vychutnáme v šestistupňovém automatu.
Ani interiér Japonci rozhodně nepodcenili. Drželi si hesla „v jednoduchosti je krása“ a tak to taky je. Sportovní volant, pohodlná sedadla, řídící panel hezky na dosah ruky a výhled se nám bude snažit namluvit, že nesedíme v osobáku ale obrněném transportéru.
Jak se drží v terénu?
Když si TRD vzali do parády Američané a vzali ho do coloradské pustiny, byli překvapení, jak se Tacoma drží v hrbolatém terénu. Při 40 km/h byste sice uvnitř chirurgicky operovat nemohli, ale i tak se poradila s nemalými výmoly naprosto fantasticky. Když poté stiskli tlačítko multi-terénního systému, zlepšily se jízdní vlastnosti o 1000% bez pochyby. Systém dodává vozidlu stabilitu v prašných a zabahněných terénech a svou prácí odvádí více než uspokojivě.
Jak se drží peněženka?
Přestože není nejdražším pickupem na trhu, i tak se při koupi tohoto velikána dostaneme na milion korun. Mluvíme o ceně v základu samozřejmě. Pokud bychom chtěli nějaká ten upgrade navíc, dostaneme se na nějaký 1,1 milionu. Na světě jsou i dražší vozidla, a proto je báječné, že za takhle příznivou cenu dostaneme skvělý velký truck, který nás nenechá na holičkách ani v tom nejhorším prostředí. Nezbývá než Japoncům zatleskat.